Πέρασαν δυο δεκαετίες από τότε που η Renault προσέφερε ένα εναλλακτικό κλειδί αυτοκινήτου, το οποίο είχε σχήμα πιστωτικής κάρτας.
Το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που απέκτησε το συγκεκριμένο πρωτότυπο κλειδί ήταν η Laguna δεύτερης γενιάς το 2001. Οι ιδιοκτήτες της τότε είχαν ένα gadget που ζήλευε ακόμα και ο μυστικός πράκτορας 007.
Δεν ήταν μόνο το σχήμα του κλειδιού που το έκανε πρωτοποριακό, αλλά και η δυνατότητα να ξεκλειδώνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός πλησίαζε, επομένως δε χρειάζονταν να το βγάλει από τη τσέπη του.
Ωστόσο κάθε νέα τεχνολογία ποτέ δεν είναι τέλεια στα πρώτα της βήματα. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που ξεχνούσαν μέσα στο παντελόνι το κλειδί-κάρτα και το έβαζαν στο πλυντήριο. Άλλοι πάλι έβαζαν το κλειδί-κάρτα στην πίσω τσέπη του παντελονιού και όταν κάθονταν έσπαγε. Η Renault ακούγοντας τα συγκεκριμένα «παράπονα» ενίσχυσε τη στεγανότητα και την ανθεκτικότητα του κλειδιού-κάρτα.
Ένα ακόμα ευτράπελο ήταν όταν ο οδηγός προσπαθούσε να πλύνει το αυτοκίνητο, καθώς αυτό κλείδωνε και ξεκλείδωνε διαρκώς λαμβάνοντας το σήμα από το κλειδί-κάρτα που είχε στην τσέπη του. Για το λόγο αυτό η Renault πρόσθεσε τη δυνατότητα απενεργοποίησης του αυτόματου κλειδώματος-ξεκλειδώματος.
Δείτε ακόμα
Παράλληλα τοποθέτησε και ένα μικρό κλειδί μέσα στην κάρτα για τις περιπτώσεις που τελείωνε η μπαταρία ή εμφανίζονταν κάποια δυσλειτουργία, ώστε το αυτοκίνητο να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει χειροκίνητα.
Για κάθε όχημα η Renault μπορούσε να διαθέσει μέχρι και τέσσερα κλειδιά-κάρτες, ενώ το καθένα απομνημόνευε προτιμήσεις (για το ραδιόφωνο, τον κλιματισμό, τη θέση καθίσματος) του εκάστοτε οδηγού.
Για εξοικονόμηση χρόνου όταν το αυτοκίνητο πήγαινε για σέρβις ο μηχανικός μπορούσε να αντλήσει από το κλειδί-κάρτα διάφορα δεδομένα, όπως τον αριθμό πλαισίου, λεπτομέρειες σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον εξοπλισμό, τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, ακόμη και την πίεση των ελαστικών.