Παρότι δεν είχε αρχίσει να εμφανίζει έντονες «ρυτίδες», το Peugeot 3008 αποφάσισε να προβεί σε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα της εικόνας του. Και αυτό το σκουρόχρωμο των φωτογραφιών είναι η ανανεωμένη πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Εικόνα που καθηλώνει
Παρατηρώντας το «πρόσωπο» του ανανεωμένου 3008 εντυπωσιάζεσαι αμέσως από τη μάσκα του, η οποία πλέον είναι πιο εμφατική. Στο κέντρο της δεσπόζει ο όρθιος λέοντας της Peugeot, ενώ γύρω του υπάρχουν πολλές μικρές επιχρωμιωμένες πινελιές.
Παρατηρήστε ακόμα ότι η μάσκα είναι πιο κάθετη, πλατύτερη, χωρίς πλαίσιο, ενώ ένα ανάγλυφο μοτίβο επεκτείνεται κάτω από τα εμπρός Led φωτιστικά σώματα. Στο χείλος του εμπρός καπό αναγράφεται το όνομα του 3008. Τα στενόμακρα Led φώτα ημέρας είναι κάθετα τοποθετημένα και θυμίζουν «δάκρυα» που κυλούν από τους προβολείς, αλλά και τους «κυνόδοντες» του λιονταριού.
Ηπιότερες είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα, όπου στα Led φωτιστικά σώματα οι τρεις κάθετες «νυχιές» έχουν πλέον διαφορετικό μοτίβο, ενώ το κρύσταλλο τους παραμένει σκουρόχρωμο. Τα διαιρούμενα πίσω φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια μαύρη φάσα. Οι αναλογίες του 3008 δε μεταβλήθηκαν, έτσι το μήκος, το πλάτος και το ύψος διατηρούνται στα 4.447 χλστ., 1.906 χλστ. και 1.624 χλστ. αντίστοιχα.
Στα ενδότερα
Στο εσωτερικό η προηγμένη σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot, ονόματι i-Cockpit, διατηρείται. Το μικρής διαμέτρου πολυλειτουργικό τιμόνι με τις δυο ακτίνες είναι χαμηλότερα τοποθετημένο από το ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει οθόνη 12,3 ιντσών.
Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό ενώ στην κορυφή της δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής των 10 ιντσών. Χαμηλότερα εντοπίζουμε τους χαρακτηριστικούς διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου.
Η ποιότητα των υλικών δίνει έξτρα πόντους στον premium χαρακτήρα του 3008. Μαλακό πλαστικό σκεπάζει ολόκληρο το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα τμήματα. Υφασμάτινες επενδύσεις εφαρμόζονται στα πάνελ όλων των θυρών και τμηματικά στο ταμπλό.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τρεις ενήλικες επιβάτες, ενώ το επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει το μεσαίο επιβάτη. Επαρκέστατοι είναι οι χώροι τόσο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.) όσο και ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή.
Το πορτμπαγκάζ έχει αρκετά φαρδύ άνοιγμα, τετραγωνισμένο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ ικανοποιεί κάθε ανάγκη προσφέροντας 520 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.482 λίτρα όταν αναδιπλώνονται, με το τράβηγμα ενός μοχλού, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Κόντρα στο…ρεύμα
Στην επέλαση των ηλεκτρικών μοντέλων το ανανεωμένο 3008 δε ξεχνάει όσους επιμένουν στα οφέλη των πετρελαιοκινητήρων (αυτονομία-χαμηλή τιμή λίτρου και κατανάλωσης καυσίμου). Κάτω από το εμπρός καπό του στεγάζεται ο γνωστός άμεσου ψεκασμού turbo τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρων BlueHDi, απόδοσης 130 ίππων (3.750 σ.α.λ.).
Για ακόμα μια φορά εκτιμήσαμε πόσο ροπάτος είναι (τα 300 Nm ροπής εμφανίζονται από τις 1.750 σ.α.λ), το πόσο γερά τραβάει από χαμηλά, την ελαστική του λειτουργία και το χαμηλό επίπεδο θορύβου-κραδασμών που παράγει. Επιτρέπει στο 3008 επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (προαιρετικά με αυτόματο 8 ταχυτήτων), το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση, ώστε ο πετρελαιοκινητήρας να παραμένει διαρκώς ψυχωμένος, ενώ ο λεβιές του μας ικανοποίησε με τα θετικά του κουμπώματα.
Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,9 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6.3). Mε πατημένο το διακόπτη ECO που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, η απόκριση στο γκάζι μειώνεται ελάχιστα, αλλά μπορείς να πετύχεις κατανάλωση καυσίμου 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Στους πρόποδες του βουνού
Επιλέξαμε μια ορεινή, αλλά όχι δυσπρόσιτη, περιοχή για τη φωτογράφιση του ανανεωμένου 3008, καθώς στη φαρέτρα του δεν έχει σύστημα τετρακίνησης. Ωστόσο ως υποκατάστατο διαθέτει, εκτός από τα 216 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Advanced Grip Control.
Προσφέρει πέντε προγράμματα (Κανονικό, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off) με την εναλλαγή τους να γίνεται από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Πλάι του έχει τοποθετηθεί το κουμπί του συστήματος ελέγχου κατάβασης, (Hill Assist Descent Control), το οποίο σε έντονες γλιστερές κατηφόρες αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα. Ακόμα όμως και σε «πατημένους» χωματόδρομους το «κακό» μπορεί να γίνει, για αυτό θα θέλαμε να υπάρχει ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.
Οδηγώντας
Ειδική μνεία αξίζει στην ανάρτηση του 3008 που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση, καταπίνοντας αμάσητες τις λακκούβες και στη σταθερότητα του οχήματος χωρίς να επιτρέπει τάσεις πλεύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και έντονες κλίσεις στις στροφές. Σου δίνει την εντύπωση ότι η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, όμως υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός.
Στην άσφαλτο το 3008 κινείται αρχοντικά, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω). Το τιμόνι είναι γρήγορο και «κοφτερό», με μεστή αίσθηση και καλή πληροφόρηση, κάτι όχι ιδιαίτερα συνηθισμένο στα SUV τέτοιου μεγέθους.
Συνοψίζοντας
Το ανανεωμένο 3008 ενίσχυσε το γόητρο του, παρέμεινε οδηγοκεντρικό με μια υποβόσκουσα σπορτίφ πτυχή στο χαρακτήρα του, ενώ ως πετρελαιοκίνητο διακρίνεται και για την υψηλότερη αποδοτικότητα του.
Με τον 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, στην εξοπλιστική έκδοση Active ξεκινάει από τα 27.200 ευρώ.