Αφεντικό μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την Porsche σε ό,τι αφορά το Le Mans, καθώς είναι η πιο πετυχημένη μάρκα στην ιστορία του θεσμού με 19 νίκες.
Η τελευταία φορά που την είδαμε να συμμετέχει στην κορυφαία κατηγορία ήταν το 2017 με την 919 Hybrid όταν και κέρδισε τον αγώνα, όπως είχε κάνει και τις προηγούμενες δύο χρονιές με το ίδιο αυτοκίνητο.
Είδηση, η Audi επιστρέφει στις 24 Ώρες του Λε Μαν (video)
Αυτή τη φορά οι Γερμανοί δεν μπαίνουν μόνοι τους στο θεσμό, αλλά σε συνεργασία με τη γνωστή αμερικανική ομάδα Team Penske. Ο λόγος που συνεργάζονται με την Penske είναι διπλός. Από τη μία φυσικά είναι το κόστος, καθώς η συνεργασία με μία υπάρχουσα ομάδα είναι ασύγκριτα πιο οικονομική από την ίδρυση μίας καινούριας από το μηδέν. Από την άλλη φαίνεται ότι η Porsche θέλει να αγωνιστεί και σε αμερικανικούς αγώνες όπως η Daytona και το Sebring.
Η κατηγορία στην οποία θα συμμετέχουν τα αγωνιστικά της γερμανικής μάρκας δεν είναι η hypercar όπως με άλλους κατασκευαστές, αλλά η LMDh (Le Mans Daytona hybrid ή hypercar). Πρόκειται για κατηγορία η οποία θα μπορεί να ανταγωνίζεται κανονικά τα αυτοκίνητα της hypercar, όμως θα έχει κάποιες διαφορές.
Από τις βασικότερες είναι ότι η κίνηση θα πηγαίνει μόνο πίσω. Στα hypercar ο θερμικός κινητήρας θα αναλαμβάνει τον πίσω άξονα και ο ηλεκτρικός τον μπροστά. Στα LMDh έχουμε επίσης υβριδικό σύστημα, όμως όλη η ισχύς πηγαίνει πίσω. Ακόμα, η ιπποδύναμη θα φτάνει τους 680 ίππους, ενώ στα hypercar δε θα ξεπερνά τους 640 ίππους. Μία ακόμα διαφορά είναι ότι στα LMDh, το ηλεκτρικό κομμάτι του υβριδικού κινητήριου συνόλου θα είναι κοινό για όλες τις ομάδες, ενώ στα hypercar η κάθε εταιρεία θα έχει το δικό της. Εκτός από τις παραπάνω διαφορές θα υπάρχουν και άλλες, όμως αυτές θα είναι οι βασικότερες.
Η κατηγορία LMDh θα αγωνίζεται κανονικά στον 24ωρο αγώνα του Le Mans εναντίον της hypercar, όμως οι προδιαγραφές της οριστικοποιήθηκαν σε συνεργασία με την IMSA, με αποτέλεσμα να επιτρέπεται η συμμετοχή και σε αμερικανικούς αγώνες.
Μήπως η Porsche θέλει να γίνει “αφεντικό” και στην Αμερική;