Το τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν για τη Formula 1 στην πίστα με θέα το εκπληκτικό ξενοδοχειακό συγκρότημα Yas Marina στο Αμπού Ντάμπι είναι και το τελευταίο για τους Κimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi με την ιταλική ομάδα.
Ο μεν Κimi Raikkonen κρεμάει κράνος και φόρμα, ο δε Antonio Giovinazzi συνεχίζει την Formula E.
H Alfa Romeo στο πλαίσιο του αποχαιρετισμού, πέρα από το «αντίο» και στα δύο μονοθέσια, διοργάνωσε μια μικρή περιπέτεια στην έρημο του Αμπού Ντάμπι με 4τρατροχα buggy και για τους δύο οδηγούς, όπου δεν έλλειψαν τα απρόοπτα και οι ανατροπές.
Ας δούμε όμως την πορεία των δύο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Φινλανδός θα συμπληρώσει στο Αμπού Ντάμπι 349 εκκινήσεις στο Νο 1 του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την πρώτη του εμφάνιση να γίνεται το 2001 στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας με την ομάδα της Sauber (team-mate o Nick Heidfield) τερματίζοντάς στην 6η θέση, με νικητή τον Schumacher(Ferrari).
Διαβάστε ακόμα
H πρώτη νίκη ήρθε το 2003 στο Γκραν Πρι της Μαλαισίας με ΜcLaren, επι εποχής Ron Dennis που για την βρετανική ομάδα οδήγησε μεταξύ 2002-2006.
Το 2007 τον βρίσκει με τη φόρμα της Ferrari, με μια από τις ακριβότερες μεταγραφές στην ιστορία της Formula 1.
To 2007 κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο, με διαφορά ενός βαθμού από τον Hamilton.
To 2009 εγκαταλείπει τη Formula 1. Συμμετέχει σε αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι με την ομάδα Junior της Citroen οδηγώντας C4 WRC και DS3 WRC.
Συμμετείχε και στο Ράλλυ Ακρόπολις με το μαύρο DS3 WRC, ενώ έδωσε το «παρών» σε αγώνες ΝΑSCAR στην Αμερική.
Το 2012 και 2013 επιστρέφει και πάλι στη Formula 1 με την ομάδα της Lotus-Renault, κερδίζοντας το Γκραν Πρι της Αυστραλίας.
Το 2014 επιστρέφει στη Ferrari, όπου οδηγεί για την ομάδα του Μαρανέλο έως και το 2018. Χρονιά που κερδίζει και το τελευταίο του Γκραν Πρι στην καριέρα του, αυτό των ΗΠΑ στο Τέχας, ξεκινώντας από την τρίτη θέση, πίσω από Hamilton και Vettel.
Το 2019 υπογράφει με την Alfa Romeo, ομάδα με κινητήρες Ferrari, που όμως ποτέ δεν πρωταγωνίστησε σαν ομάδα.
Το 2021 στο τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν ο Κimi Raikkonen Alfa Romeo σε ηλικία 42 ετών μας αποχαιρετά ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που πέρασαν από το μαγικό κόσμο της Formula 1. Μια τεράστια προσωπικότητα, πέρα από τις οδηγικές ικανότητες που ίσως να μην ξαναδούμε στη Formula 1, καθώς όπως όλα έχουν αλλάξει, έτσι αλλάζει και η «εικόνα» στη Formula 1, με οδηγούς πιο εύκολα διαχειρίσιμους από τις ομάδες και τουλάχιστον ο ένας από τους δύο με παχύ πορτοφόλι.
Όπως ακριβώς είναι η σύνθεση της Alfa Romeo για το 2022. Ο ένας είναι ο Bottas προερχόμενος από τη Mercedes και ο δεύτερος είναι ο πρωτοεμφανιζόμενος κινέζος Ζhou, που οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήρθε με βαρύ σακβουαγιάζ γεμάτη δολάρια…
Ο Κimi ανέβηκε στο βάθρο 103 φορές, από τις οποίες 21 στο πρώτο σκαλί, ενώ εκκίνησε 18 φορές από την pole position.
Ο Ιταλός ξεκίνησε ως οδηγός-ρεζέρβα στην ιταλική ομάδα τη 2ετία 2017-2018 και το 2019 έγινε επίσημος οδηγός για την ιταλική ομάδα σε συνολικά 54 Γκραν Πρι, υπολογίζοντας και το τελευταίο της σεζόν.
.