Το απόλυτο αυτοκίνητο θα ήταν κάποιο το οποίο θα είχε κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να μπορεί να ακούγεται και να συνεχίσει να έχει συναισθηματικό χαρακτήρα, όμως την ίδια στιγμή πρέπει να μην εκπέμπει ρύπους προκειμένου να μη μολύνει την ατμόσφαιρα.
Σίγουρα φαίνεται αδύνατο, όμως η Toyota φαίνεται ότι βρήκε τον τρόπο ώστε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορεί να μιλάει στην καρδιά με τον ήχο του, ενώ ταυτόχρονα θα κάνει όσους έχουν περιβαλλοντική συνείδηση να το αγαπήσουν αφού θα εκπέμπει σχεδόν μηδενικούς ρύπους. Δηλαδή το απόλυτο αυτοκίνητο.
Ξενέρωτο το υδρογόνο; Για άκου αυτό και τα ξαναλέμε (video)
Όσο παράξενο και αν μοιάζει, αυτό το αυτοκίνητο θα είναι η επόμενη γενιά του Prius που θα έρθει το 2025.
Στο νέο μοντέλο σίγουρα θα υπάρχει το κλασικό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, όμως θα υπάρχει και μία έκδοση που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο.
Αυτή θα είναι η plug-in υβριδική. Δηλαδή θα υπάρχει μπαταρία και ηλεκτρικό μοτέρ ώστε να καλύπτονται κάποια χιλιόμετρα αποκλειστικά ηλεκτρικά και αθόρυβα, όμως θα υπάρχει και ένα κομμάτι που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο.
Η μεγάλη καινοτομία και διαφορά από ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα είναι ότι το υδρογόνο δε θα χρησιμοποιείται σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρισμού, ο οποίος στη συνέχεια θα πηγαίνει στην μπαταρία και από εκεί στον ηλεκτροκινητήρα. Αντίθετα, θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο σε έναν ελαφρώς τροποποιημένο κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος θα έχει μικρές διαφορές από εκείνους που ξέρουμε όλοι και χρησιμοποιούν βενζίνη.
Η χρήση του υδρογόνου με αυτό τον τρόπο σημαίνει ότι θα συνεχίσει να υπάρχει το στοιχείο του ήχου, ώστε να μη χαθεί το συναίσθημα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η σχεδόν μηδενική ρύπανση. Οι μόνοι ρύποι που θα βγαίνουν από την εξάτμιση είναι πολύ λίγα οξείδια του αζώτου (NOx) και πρακτικά μηδενικό διοξείδιο του άνθρακα (CO2), τα οποία θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από την καύση του λαδιού που θα χρησιμοποιείται για τη λίπανση των διαφόρων μερών του κινητήρα.
Η Toyota έχει καιρό που μελετά αυτή τη λύση για το μέλλον της αυτοκίνησης. Την τελευταία φορά που είδαμε κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν μία Corolla η οποία μάλιστα έκανε πολύ δυνατό και ευχάριστο ήχο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η σχετική δυνατότητα. Από εκεί και πέρα το πόσο θα ακούγεται το “απόλυτο αυτοκίνητο” έχει να κάνει με τις προδιαγραφές τις εκάστοτε περιοχής και τις επιθυμίες της εταιρείας.