O καιρός στο Παρίσι ήταν κλασικός φθινοπωρινός. Το πρωί ψιλόβροχο και προς το μεσημέρι ήλιος «Ελληνικός».
Αυτό όμως δεν είχε επηρεάσει την off-road διαδρομή καθώς όπως τόνισε ο Olivier (υπεύθυνος στην off-road δοκιμασία) καλύτερα να ήταν βρεγμένα για να βλέπατε και κάτω από αυτές τις συνθήκες τις μεγάλες δυνατότητες της τετρακίνησης του Dacia Duster.
Και η τετρακίνηση στο Duster είναι από τα δυνατά χαρτιά στο SUV της εταιρίας.
Με ύψος 214 χλστ. (στις 4Χ4 εκδόσεις, και 217 xlst. στις 4Χ2) για μια ακόμα φορά είδαμε τις δυνατότητες της τετρακίνησης και πως συμπεριφέρεται ακόμα και όταν έχει πρόσφυση ο ένας μόνο τροχός. Κάτι που για μια ακόμα φορά δοκιμάσαμε και εντυπωσιαστήκαμε από τις δυνατότητες, ειδικά στα κεκλιμένα εδάφη.
Από πλευράς εξωτερικής σχεδίασης πέρα από τους νέους χρωματισμούς (όπως το Arizona Orange), οι προβολείς και τα πίσω φώτα ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Υ», (το Duster είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που φέρει φώτα LED ακολουθώντας και την πορεία του τιμονιού) ενώ νέα είναι η πίσω αεροτομή καθώς και οι νέας σχεδίασης ζάντες 16 και 17 ιντσών, που αναπτύχθηκαν σχεδιαστικά στην αεροδυναμική σήραγγα.
Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει με το Duster να έχει μήκος 4.341 χλστ.
Στο εσωτερικό τα καθίσματα βελτιώθηκαν. Είναι πιο εργονομικά με νέα σχεδίασης προσκέφαλα, μεγαλύτερο χώρο μικροαντικειμένων μεταξύ οδηγού/συνοδηγού, θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, ενώ η οθόνη αφής είναι πλέον 8 ιντσών συμβατή με Apple Car Play και Android, με το ηχοσύστημα να περιλαμβάνει 6 ηχεία, ενώ στις εκδόσεις 4Χ4 στην οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες που έχουν να κάνουν με την κλίση του αμαξώματος, σε τι ύψος γίνεται η οδήγηση καθώς και πυξίδα.
To σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτρική υποβοήθηση, φέρει νέες ρυθμίσεις καθώς για την κίνηση στην πόλη παραμένει ελαφρύ, αλλά πάνω από τα 70 χλμ./ώρα αρχίζει να βαραίνει και να γίνεται πιο σαφές.
Το Duster προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, diesel καθώς και LPG.
Η βασική έκδοση TCe 90, αρχίζει με τον 3κύλινδρο ενός λίτρου turbo απόδοσης 90 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Τελική ταχύτητα 166 χλμ./ώρα, 0-100 σε 13.1 δευτ., C02 139-140 γρ. μέση κατανάλωση 6.2 λίτρα/100 χλμ.
Η έκδοση TCe 130 φέρει 4κύλινδρο μοτέρ turbo 1.332 κ.εκ. απόδοσης 130 ίππων. Τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα, 0-100 σε 10.6 δευτ., C02 141 γρ. μέση κατανάλωση 6.2 λίτρα/100 χλμ.
Με το ίδιο μοτέρ είναι οι εκδόσεις TCe 150, με 150 ίππους και με αυτήν την ισχύ είναι διαθέσιμη η έκδοση 4Χ4. Τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα, 0-100 σε 9.7 δευτ., C02 141 γρ. μέση κατανάλωση 6.2 λίτρα/100 χλμ.
Για την TCe 150 4X4 οι επιδόσεις είναι, τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα, 0-100 σε 10.4 δευτ., C02 153 γρ. μέση κατανάλωση 6.8 λίτρα/100 χλμ.
Σε αυτές τις εκδόσεις το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Με κινητήρες diesel dCi το Duster κινείται με σύνολο 1.5 λίτρων απόδοσης 115 ίππων σε εκδόσεις 4Χ2 καθώς και 4Χ4 με μηχανικά κιβώτια.
Για την έκδοση dCi 4Χ2 σημειώστε τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, 0-100 σε 10.2 δευτ., C02 127 γρ. μέση κατανάλωση 4.8 λίτρα/100 χλμ.
Για την dCi 4Χ4 τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, 0-100 σε 10.2 δευτ., C02 138-139 γρ. μέση κατανάλωση 5.3 λίτρα/100 χλμ.
Όπως και η προηγούμενη γενιά, έτσι και η καινούργια προφέρεται με διπλό καύσιμο συνδυάζοντας βενζίνης και LPG (υγραέριο) .
Το μοτέρ είναι ενός λίτρου turbo 100 ίππων με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Φέρει μεγαλύτερα ρεζερβουάρ, 50 λίτρων για βενζίνης και 49.8 για LPG που συνδυαστικά καλύπτουν 1.235 χλμ. αυτονομίας σύμφωνα με την εταιρία. Στον πίνακα οργάνων και σε οθόνη 3.5 ιντσών δίδονται πληροφορίες για την αυτονομία και την κατανάλωση.
Με LPG οι επιδόσεις είναι οι εξής: Τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα, 0-100 σε 13.8 δευτ., C02 125-127 γρ. μέση κατανάλωση 6.8 λίτρα/100 χλμ.
Περιφερειακά του Παρισιού οδηγήσαμε την έκδοση με τους 150 ίππους και κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.
Το τιμόνι και τα νέα καθίσματα έχουν «μεταμορφώσει» το Duster (στις αναρτήσεις δεν έγιναν επεμβάσεις καθώς όπως μας είπαν δεν υπήρξε κανένα θέμα από τους ιδιοκτήτες κατά την έρευνα) Με τις βελτιώσεις το Duster απέκτησε άλλν αέρα καθώς βελτιώθηκε εκεί που υπήρχαν κάποιες ενστάσεις.
Στο δρόμο παραμένει σταθερό, φιλικό, με πολύ καλή ορατότητα, και συνεχίζει να αντιμετωπίζεται σαν «εργαλείο» καθώς προβάλλει με πολύ ωραίο τρόπο το “value for money” στα SUV, πλέον του σχεδιαστικού χαρακτήρα, την ορατότητα και τις ανέσεις σε ένα πακέτο που αρχίζει και τελειώνει με την έννοια του προσιτού.