Νέο μοντέλο που δεν υπήρχε ως ονομασία στην οικογένεια της Dacia.
Και μπορεί η ονομασία Spring να μας παραπέμπει στην άνοιξη, καθώς τότε ήταν να λανσαριστεί, αλλά λόγω Covid-19 τα σχέδια πήγαν πίσω
Τι είναι λοιπόν το Spring. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia που έρχεται με πολύ έξυπνο concept. Και γιατί είναι πολύ έξυπνο το concept ;
Γιατί σε αυτό το συμπέρασμα μας οδηγούν οι εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου.
Διαστάσεις
Στη γλώσσα των αριθμών σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 3.734 χλστ./1.529 χλστ. (χωρίς τους εξωτερικούς καθρέπτες) 1.516χλστ. με απόσταση από το έδαφος 151 χλστ.
Που σημαίνει ότι πρόκειται για ένα SUV το οποίο αναπτύχθηκε για εντός των τειχών της πόλης.
Και η Dacia πέτυχε απόλυτα το στόχο καθώς σε αυτή τη φάση που το δίκτυο των φορτιστών δεν είναι ανεπτυγμένο , ειδικά στη χώρα μας, η Dacia δίνει τη λύση στο να κινείσαι εντός του αστικού ιστού με ένα μοντέλο εύκολο στην οδήγηση στο παρκάρισμα με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και θέσεις για τέσσερις.
Και δεν είναι μόνο αυτό υπάρχει χώρος αποσκευών 290 λίτρων και ρεζέρβα κανονικού μεγέθους (από τα ελάχιστα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν όχι το μοναδικό με ρεζέρβα) και βάρος κάτω του τόνου. Η Dacia με το Spring δεν ξέφυγε από τη φιλοσοφία της προσφέροντας αυτοκίνητα που βρίσκονται στην καρδιά του “value for money”, στη καλύτερη σχέση αξία/τιμής. Ας γνωρίσουμε όμως μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Spring.
Δε χρειάζεται να πιάσεις το τζακ ποτ για να αποκτήσεις το νέο 7θέσιο Dacia Jogger! (video)
Κάτω από το μπροστινό μακό φέρει ηλεκτροκινητήρα 33 kW και μπαταρία 27.4 kWh που φορτίζει και από οικιακό ρεύμα.
Η υποδοχή για το ρεύμα βρίσκεται στη μάσκα
Η αυτονομία είναι γύρω στα 295 χλμ. σε αστικό κύκλο και 225 χλμ όταν στον κύκλο οδήγησης υπάρχει και εθνικό δίκτυο.
Στο εσωτερικό υπάρχει ένας απλός πίνακας οργάνων που αναγράφει την αυτονομία αυτό είναι το κυρίως και τα χλμ. (αλλά και πληροφορίες όπως ενημερώσεις για την κατανάλωση ρεύματος, τις πέσεις των ελαστικών κ. α.) ενώ η οθόνη αφής 7 ιντσών με τα πολύ καλά γραφικά μας βοήθησε στην πρώτη αυτή γνωριμία στους δρόμους της πάντα ρομαντικής Πόλης του Φωτός. Διασχίσαμε και την περιοχή των Βερσαλλιών όπου λόγω της ηλιόλουστης μέρας τα cafe και τα Brasserie ήταν γεμάτα κόσμο ενώ σε μερικά πιο σικ εντυπωσιακές Γαλλίδες απολάμβαναν τον ήλιο μεταξύ Pastis και Pate de Foie Gras.
Πως μας φάνηκε λοιπόν το Spring στους δρόμους του Παρισιού.
Πολύ εύκολο οδηγικά και φιλικό
Κυρίως κατά τη εκκίνηση από τους σηματοδότες δεν έχει αυτό το πέταγμα που έχουν τα άλλα ηλεκτρικά.
Είναι πιο προοδευτική η επιτάχυνση και δεν τρομάζει.
Το τιμόνι ελαφρύ με ηλεκτρική υποβοήθηση που θα το αγαπήσουν οι φίλες μας οι σοφερίνες όπως και για την ευκολία στο παρκάρισμα, (φέρει και αισθητήρες πλέον της κάμερας οπισθοπορείας) αλλά και για την περιμετρική ορατότητα όπως αναφέραμε σε πιο γράμμές.
Αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, με αναρτήσεις μαλακές για περισσότερη άνεση.
Οδηγείς το Spring και σκέπτεσαι 1000+1 πράγματα καθώς αισθάνεσαι ασφαλής για ένα αυτοκίνητο που ο κύκλος ζωής του θα είναι εντός των τειχών.
Και φυσικά δεν απουσιάζουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθητικά σύστημα οδηγού όπως ESP, ABS, Emergency brake, εκκίνηση σε ανωφέρεια.
Στο εσωτερικό οι επενδύσεις σε ταμπλό και πόρτες είναι από σκληρά πλαστικά χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι καθώς είπαμε ότι η Dacia κινείται σε παραμέτρους που έχει να κάνει με την προσιτή μετακίνηση.
Ασημί, μαύρο, γαλάζιο σκούρο, κόκκινο, άσπρο είναι οι χρωματισμοί που εκτός του κόκκινου μπορούν να συνδυαστούν με ένα «πορτοκαλί» πακέτο σχεδιαστικών λεπτομερειών στους εξωτερικούς καθρέπτες, στους προβολείς ομίχλης , στα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες καθώς και στους εσωτερικούς αεραγωγούς .
Και από τιμές ;
Στη Γαλλία η βασική έκδοση αρχίζει από τα 16.990 ευρώ και η φουλ με όλο τον έξτρα εξοπλισμό φτάνει τα 18.400 ευρώ.
Στη χώρα μας αναμένεται το 2022 ενώ από τις πρώτες χώρας που ξεκίνησε η παράδοση είναι η Ιταλία με τις παραγγελίες να πλησιάζουν τις 27.000 από τον Μάρτιο που άνοιξε διαδικτυακά η λίστα με τις παραγγελίες .
Το Spring κατασκευάζεται στην Κίνα όπου εξάγεται για όλες τις αγορές που θα είναι διαθέσιμο .
Εν κατακλείδι λοιπόν η Dacia έκανε την κίνηση προσφέροντας ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με θέσεις για τέσσερις με στόχο να κάνει πιο εύκολη την όλη διαδικασία της μετακίνησης και όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής η συνταγή πέτυχε…