Περισσότερο με πολεμικό αεροσκάφος παρά με αγωνιστικό αυτοκίνητο μοιάζει το cockpit του Audi RS Q e-tron των Sainz-Cruz με το οποίο θα συμμετάσχουν στο Ντακάρ του 2022.
Δείτε ακόμα
Είναι η πρώτη επίσημη συμμετοχή της γερμανικής εταιρίας στην πιο σκληρή μορφή αγώνων για ανθρώπους και οχήματα που διεξάγεται στην έρημο. Συγκεκριμένα στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας που είναι προγραμματισμένο το Ντακάρ του 2022, μεταξύ 2-14 Ιανουαρίου με εκκίνηση και τερματισμό τη Τζέντα.
Εκτός λοιπόν από τα συστήματα ασφαλείας σύμφωνα πάντα με τη FIA, όπως roll-cage, buckets, συστήματα πυρόσβεσης, όλο το εσωτερικό είναι γεμάτο από αισθητήρες, μπουτόν, διακόπτες, οθόνες και …ένα τιμόνι.
Σκεφτείτε τώρα τι προετοιμασία χρειάζεται για να τα μάθεις όλα αυτά απέξω αλλά και να τα χειρίζεσαι, αν όχι όλα, τα περισσότερα κατά την ώρα της μάχης, όπου βρίσκεσαι κάτω από την πίεση του χρονόμετρου.
Στο τιμόνι υπάρχουν 8 μπουτόν, για τους καθαριστήρες, την κόρνα, το οδηγικό μενού, τα δεδομένα, και για την επικοινωνία.
Στο πάνω μέρος του ταμπλό οι δύο οθόνες είναι η πυξίδα πλοήγησης, όπου ο οδηγός να επαληθεύει κατά κάποιον τρόπο τις εντολές που έρχονται μέσω της ενδοσυνεννοήσεως, καθώς και τα χλμ. που αναπτύσσονται.
Υπάρχουν ενδείξεις για τις πιέσεις των ελαστικών, τις θερμοκρασίες, ενώ στην οθόνη μεταξύ οδηγού- συνοδηγού αναγράφονται όλες οι λειτουργίες του ηλεκτροκινητήρα, των αναρτήσεων, του συστήματος μετάδοσης μονης σχέσης.
Ο μεγάλος λεβιές που διακρίνεται με φόντο τα 24 μπουτόν αφής, κάτω από την οθόνη, είναι το χειρόφρενο, όπου σε κάθε τράβηγμα ανακτάται ενέργεια.
Μπροστά από τον συνοδηγό διακρίνονται οι βάσεις για δύο ηλεκτρονικές συσκευές που παραχωρεί η οργάνωση σε κάθε πλήρωμα.
Το ένα είναι το βιβλίο της διαδρομής που πλέον μετά την δοκιμαστική εφαρμογή στα εργοστασιακά πληρώματα στο Ντακάρ του 2021, από το 2022 σε όλα τα πληρώματα το βιβλίο της διαδρομής θα είναι ηλεκτρονικό.
Υπάρχει και το παραδοσιακό χάρτινο που επιτρέπεται η χρήση τους μόνο εάν παρουσιάσει βλάβη το ηλεκτρονικό.
Φυσικά όλα ελέγχονται από την οργάνωση, ενώ υπάρχει ειδικό μπουτόν για την άμεση ανάγκη βοήθειας.
Τα υπόλοιπα στο Ντακάρ όπου η Audi πέρα από αυτό του Carlos Sainz, συμμετέχει με δύο ακόμα RS Q-Etron, για τον Mattias Ekstrοm και την αλεπού τησ ερήμου τον Stéphane Peterhansel.