Μπορεί πλέον η λέξη ηλεκτροκίνηση να είναι σε κάθε άρθρο αυτοκινήτου, όμως μη γελιόμαστε. Το diesel για μία 10ετία μεσουρανούσε στις πωλήσεις καθώς η οικονομία του σε όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα ήταν ασύγκριτη.
Για να μπορεί όμως ο κάτοχος ενός diesel να χαρεί την οικονομική του υπεροχή, πρέπει να προσέχει μερικά συγκεκριμένα πράγματα στο θέμα συντήρησης για να μην το πληρώσει στο τέλος.
Τα μπεκ: Εάν χρησιμοποιηθεί κακής ποιότητας πετρέλαιο, τα μπεκ και η τρόμπα είναι τα πρώτα που θα την «ακούσουν». Στο service λοιπόν τα μπεκ θα αφαιρεθούν, θα καθαριστούν και θα δείξουν σε τί κατάσταση βρίσκονται και εάν χρειάζονται στεγανοποίηση. Ο μη έλεγχος τους μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε κακή οικονομία αλλά και σε σοβαρές ζημιές.
Μήπως η μείωση κόστους πωλείται ως μεγαλύτερο πορτ παγκάζ;
Φίλτρο DPF: Ένα κεραμικό υλικό το οποίο αποθηκεύει τα καυσαέρια της εξάτμισης, και όταν «πιάσει» μία συγκεκριμένη θερμοκρασία, τότε αφαιρεί το 99% της βλαβερής αιθάλης από τα καυσαέρια που διοχετεύονται στο περιβάλλον. Εάν οδηγείτε μόνο εντός πόλης και το φίλτρο δεν μπορεί να δουλέψει σωστά, τότε πιθανότατα να μπουκώσει, να δείτε μαύρο καπνό από την εξάτμιση και τελικά να οδηγηθείτε στο συνεργείο. Εάν χαλάσει και πρέπει να αντικατασταθεί το κόστος είναι τεράστιο.
Σωστό φίλτρο λαδιού: Μία διαδικασία που πολλοί επιχειρούν μόνοι τους και πειραματίζονται με διάφορα φίλτρα. Η αλήθεια είναι πως οφείλει να γίνεται από μηχανικό σε ειδική ράμπα και η επιλογή του φίλτρου να είναι αυτή και μόνο αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής. Όπως και το λάδι, να είναι άριστης ποιότητας και πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του βιβλίου καθώς δεν υπάρχει χώρος για πειραματισμούς.
Φίλτρο καυσίμου: Είναι πολύ εύκολο η δεξαμενή καυσίμου λόγω υγρασία να επηρεαστεί από μικροοργανισμούς εάν δεν υπάρχει σωστή αλλαγή του φίλτρου. Για αυτό και πρέπει να αλλάζεται το αργότερο μέχρι τα χιλιόμετρα ή το χρονικό όριο που δίνει ο κατασκευαστής.