Όταν βρισκόμαστε εκτός Ελλάδας και σε προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες, με κουλτούρα γύρω από την αυτοκίνηση, όπως για παράδειγμα Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, παρατηρούμε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν.
Και αυτό γιατί οι ευρωπαίοι αγοράζουν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια το αυτοκίνητό τους.
Ο Ευρωπαίος αγοράζει με συνείδηση. Αγοράζει αυτοκίνητο που να καλύπτει -πρωτίστως- τις ανάγκες του και μετά «πηγαίνει» στη μακριά λίστα των αξεσουάρ.
Στην Ελλάδα συμβαίνει το ανάποδο. Πρώτα η επιλογή για το «θεαθήναι» και τη «μούρη» και μετά για τις ανάγκες.
Πρόσφατα λοιπόν στην Ιταλία διαπιστώσαμε το εξής.
Το diesel όχι απλώς «πεθαίνει», αλλά καλά κρατεί.
Ο χαρακτηριστικός ήχος των diesel ζει και βασιλεύει παρά το γεγονός ότι οι εταιρίες το έχουν περιορίζουν αισθητά από τις μικρομεσαίες και κάτω κατηγορίες, ώστε οι αγοραστές να στραφούν σε υβριδικές επιλογές.
Η υβριδική τεχνολογία που πολλά χρόνια πριν πρώτη έριξε στην αγορά η Toyota, είναι η λύση που ακολουθούν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες, την οποία φέρνουν σε αντιπαράθεση με τους πετρελαιοκινητήρες σε ο,τι αφορά την οικονομία.
Μη ξεχνάμε βέβαια ότι τα υβριδικά φέρουν εξηλεκτρισμένες μονάδες που ανεβάζουν το βάρος, όπου αυξημένο βάρος σημαίνει αυξημένη κατανάλωση.
Και αυτή η τεχνολογία θα επικρατήσει όπως σκιαγραφούν τα γεγονότα, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά και όχι τα plug in, που ανεβάζουν σημαντικά το κόστος, αλλά και περιορίζουν το χώρο των αποσκευών με τα καλώδια για τους φορτιστές.
Πάντως μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι τα diesel δεν καταργούνται στα μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα, όπως διαπιστώσαμε για μια ακόμα φορά καθώς η Ευρώπη, εάν δεν κινηθεί με τρένο, η δεύτερη επιλογή είναι το αυτοκίνητο και όχι το αεροπλάνο με τις καθυστερήσεις.