Το κόκκινο Duster των φωτογραφιών έχει τον γνώριμο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής, με το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι μηχανικό 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις με αυτό το σύνολο είναι 10.3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 175 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Όσο καλές και αν είναι οι επιδόσεις, όμως, το μεγαλύτερο ατού είναι οι εκτός δρόμου ικανότητες.
Πώς το Duster μας έκανε να δούμε τον αγώνα διαφορετικά
Η δυνατότητα να κινηθείς πολύ πέρα από την άσφαλτο σου επιτρέπει να βρεις εκείνη την πρόσβαση στην οποία καταλήγει ένας δύσκολος δασικός δρόμος, η οποία σε βγάζει σε ένα σημείο όπου ίσως να δυσκολευόσουν να φτάσεις με τα πόδια επειδή είναι βαθιά μέσα στην Ειδική Διαδρομή.
Ακόμα καλύτερα, μπορείς να πας μία μέρα μετά τα περάσματα των θεών του Ακρόπολις σε μία από τις Ειδικές Διαδρομές, να κάνεις και εσύ τον ίδιο δρόμο και να εκτιμήσεις διαφορετικά το πόσο γρήγορα μπορούν να κινούνται αυτοί οι οδηγοί σε δύσβατα και “πονηρά” σημεία. Σου δίνει την ευκαιρία, δηλαδή, να βιώσεις τον αγώνα και από μια άλλη οπτική γωνία.
Τα “όπλα” του
Το Duster μας προσέφερε απλόχερα όλα τα παραπάνω. Χάρη στα 210 χλστ. που απέχει από το έδαφος και τη δυνατότητα για αυτόματη ή ακόμα και κλειδωμένη τετρακίνηση (όταν δυσκολεύει το τερέν), δεν υπήρχε σημείο που να θέλαμε να πάμε και να δίστασε.
Δείτε ακόμα
Αλλού το πρωί, αλλού το απόγευμα
Η βασική μας επίσκεψη έγινε στην Ειδική Διαδρομή που ακούστηκε ίσως περισσότερο από κάθε άλλη, όμως για όλους τους λάθος λόγους, στο Ελευθεροχώρι. Την ημέρα του αγώνα το Duster μας επέτρεψε να πλησιάσουμε αρκετά στην Ειδική Διαδρομή Αυτό για το πρώτο πέρασμα (εκείνο που ακυρώθηκε). Για το δεύτερο πέρασμα επιλέξαμε έναν εναλλακτικό, δασικό δρόμο, ο οποίος κατέληγε σε ένα πολύ όμορφο πέρασμα. Παρά το γεγονός ότι η διαδρομή για να φτάσουμε εκεί ήταν πιο δύσκολη, δε νιώσαμε ούτε για μια στιγμή ότι δε θα τα καταφέρναμε, καθώς το αυτοκίνητο κινούνταν σχεδόν σα να ήταν σε άσφαλτο.
Ιδέα…
Χάρη στις ικανότητες του Duster καταφέραμε να παρακολουθήσουμε εναλλακτικά το Ακρόπολις, όμως την επόμενη μέρα είχαμε μια ιδέα. Να ανέβουμε ξανά μέχρι την Ειδική Ελευθεροχώρι και να την οδηγήσουμε από την αρχή μέχρι το τέλος της. Όποιος δεν έχει κάνει κάτι αντίστοιχο αξίζει να βιώσει την εμπειρία.
Οδηγώντας στην Ειδική
Μία μέρα νωρίτερα βλέπαμε τα αγωνιστικά όλων των κατηγοριών να κινούνται σε πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό παντού, με τα Toyota, Hyundai και Ford των παγκόσμιων να κάνουν τη διαφορά, φυσικά. Ωστόσο, μόνο όταν βρεθήκαμε να κινούμαστε ακριβώς στην ίδια διαδρομή, μπορέσαμε να εκτιμήσουμε το τεράστιο επίτευγμα αυτών των ανθρώπων, οι οποίοι φτάνουν πολύ κοντά στο να αψηφήσουν τους νόμους της Φυσικής. Μάλιστα, είχαμε το πλεονέκτημα ότι ο δρόμος είχε πατηθεί από 40+ αγωνιστικά. Παρ’ όλα αυτά, μας φάνηκε αδιανόητο πώς μπορεί κάποιος να οδηγήσει τόσο γρήγορα σε αυτές τις συνθήκες.
Ένα τεράστιο μπράβο στους θεατές
Με την ευκαιρία της βόλτας στην Ειδική Ελευθεροχώρι που κάναμε με το Duster είδαμε και κάτι ακόμα, το οποίο μας χαροποίησε πάρα πολύ. Την απουσία σκουπιδιών. Με εξαίρεση 2 – 3 απορρίμματα (σε μια απόσταση 18.14 χιλιομέτρων), η εικόνα στο βουνό δε μαρτυρούσε με κανένα τρόπο ότι λιγότερο από 24 ώρες πριν, στα σημεία που περνούσαμε υπήρχαν χιλιάδες θεατές. Το περιβάλλον ήταν απόλυτα καθαρό και τίποτα δεν πρόδιδε το πλήθος των ανθρώπων που βρέθηκε εκεί όλο το Σάββατο. Αυτό είναι κάτι για το οποίο τα εύσημα πάνε σε όλους τους θεατές του Ακρόπολις.
Δείτε ακόμα
Καλά στο χώμα, όμως τι γίνεται στην άσφαλτο;
Εκτός από την κίνηση σε χώμα, τόσο μέσα στην Ειδική όσο και περιμετρικά αυτής, προκειμένου να ζήσουμε το Ακρόπολις έπρεπε να κινηθούμε και σε άσφαλτο, με το δρομολόγιο να περιλαμβάνει τον αυτοκινητόδρομο από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία, αλλά και πραγματικά πολύ σφιχτές ορεινές διαδρομές. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε πιο σφαιρικά το μοντέλο των Ρουμάνων.
Στον αυτοκινητόδρομο
Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ήταν πολύ καλή. Ειδικά αν λάβουμε υπόψιν ότι πρόκειται για ψηλό τετρακίνητο αυτοκίνητο, με εκτεταμένες εκτός δρόμου ικανότητες, τότε ο τρόπος που κινείται με τριψήφια ταχύτητα στο κοντέρ είναι εντυπωσιακός. Το πάτημα είναι εξαιρετικά σταθερό, οι πλευρικοί άνεμοι δεν προκαλούν εύκολα προβλήματα, ενώ η δύναμη δε λείπει ώστε οι προσπεράσεις να γίνονται με άνεση. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση παραμένει χαμηλά. Από τη μία ο πετρελαιοκινητήρας έχει την απαιτούμενη ισχύ οπότε δε ζορίζεται, από την άλλη στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο η πέμπτη και κυρίως η έκτη σχέση είναι αρκετά “μακριές” (σε αντίθεση με τις πρώτες που είναι πιο “κοντές” από το συνηθισμένο ώστε να υπάρχει επαρκής έλξη σε εκτός δρόμου σενάρια), οπότε οι στροφές παραμένουν χαμηλά.
Πάει παντού και δεν “καίει”
Λίγο πιο πάνω αναφέραμε ότι η κατανάλωση μένει σε χαμηλά επίπεδα, όμως ας το κάνουμε και κάπως πιο συγκεκριμένο. Παρά τις off-road διαδρομές και τα ανεβοκατεβάσματα στα βουνά, ο μέσος όρος σταθεροποιήθηκε στα 6.8 λίτρα ./100 χλμ. τιμή σημαντικά πιο χαμηλή από εκείνη που περιμέναμε να δούμε, ειδικά από τη στιγμή που η επίσημη (μικτή) είναι στα 5.4 – 5.6 λίτρα/100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων είναι στα 141.77 – 146.77 γρ. CO2/χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε τέλη κυκλοφορίας μεταξύ 262 και 271 ευρώ.
Η ανανέωση ήρθε να ενισχύσει τα καλά του στοιχεία
Αυτή ήταν η εμπειρία μας στο Ράλι Ακρόπολις, στο οποίο μας πήγε το Dacia Duster. Το μοντέλο μπορεί να ανανεώθηκε όμως δεδομένου ότι πρόκειται για ανανέωση και όχι για νέα γενιά, όλα τα στοιχεία που μας άρεσαν και έκαναν αυτό το ταξίδι πιο άνετο συνεχίζουν να υπάρχουν, με την πιο πιο “φρέσκια” εμφάνιση να βελτιώνει ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα.
Συμπέρασμα
Το Dacia Duster είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της αγοράς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με άνεση στην καθημερινότητα, όμως δεν έχει κανένα πρόβλημα να βρεθεί σε αρκετά δύσκολες διαδρομές, έχοντας αφήσει την άσφαλτο πίσω του προ πολλού. Μάλιστα, νιώθει εξίσου άνετα στο μποτιλιάρισμα αλλά και σε κρυφούς δασικούς δρόμους. Αυτό από μόνο του είναι επίτευγμα, το οποίο γίνεται ακόμα μεγαλύτερο βάζοντας στην εξίσωση την κατηγορία τιμής στην οποία ανήκει.
Κόστος
Η τιμή για τη βασική έκδοση βενζίνης ξεκινά από τα 15.680 ευρώ. Για τον πετρελαιοκινητήρα ξεκινά από τα 19.400 ευρώ, ενώ το κόκκινο Duster ήταν η ενδιάμεση εξοπλιστικά έκδοση Sportive η οποία κοστολογείται στα 22.570 ευρώ.
Για να δείτε την πλήρη άποψή μας για το ανανεωμένο Dacia Duster, πατήστε εδώ.