Το Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda. Μάλιστα βρήκε τη θέση του στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Τεχνολογίας της Τσεχίας, στην Πράγα.
Στέκεται δίπλα ακριβώς από το μοντέλο Voiturette B του 1906 που είχε δωρίσει στο μουσείο ο Vaclav Klement, ένας εκ των ιδρυτών της Skoda.
To Εvyaq iV αναπτύχθηκε πάνω στην πλατφόρμα ΜΕΒ, που είναι αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου.
Διαβάστε ακόμα
Έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4,649/1.879/1.616 χλστ. με μεταξόνιο 2.765 χλστ. και 585 λίτρα αποσκευών που όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα αυξάνει στα 1.710.
Επίσης κάτω από το δάπεδο υπάρχουν οι ειδικοί χώροι για τα καλώδια φόρτισης.
Από σχεδιαστικής άποψης πέρα από την 6γωνη φωτιζόμενη μάσκα, τους στάνταρ προβολείς LED (μπροστά/πίσω) γίνεται ένα ωραίο παιχνίδι με βάση τις ακμές που διατρέχουν όλο το αμάξωμα και προσθέτουν δυναμισμό.
Ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος και στο καπό, που συνεχίζουν στο πλαϊνό μέρος και καταλήγουν στο χώρο των αποσκευών.
Όσο για τις ζάντες είναι διαθέσιμες σε διαστάσεις 19, 20,21 ιντσών.
Το εσωτερικό είναι έτσι έτσι σχεδιασμένο με έμφαση τους χώρους και την άνεση οδηγού και επιβατών.
Φαρδιά καθίσματα και χώροι μικροαντικειμένων κυριαρχούν, ειδικά στην κεντρική κονσόλα με τον state-of-art επιλογέα ταχυτήτων.
Μάλιστα στην πόρτα του οδηγού υπάρχει ειδική θήκη για ομπρέλα με σύστημα αποστράγγισης.
Το ταμπλό δύο επιπέδων φιλοξενεί το ψηφιακό πίνακα οργάνων 5.3 ιντσών αλλά και τη μεγάλη οθόνη αφή 13 ιντσών, που καταργεί όλα σχεδόν τα μπουτόν καθώς όλες οι λειτουργίες όπως κλιματισμός, Bluetooth, navi, ενδείξεις κατανάλωσης, Hi-Fi, μηνύματα για την κυκλοφορία, σύνθεση με Wi-Fi κ.α γίνονται πλέον εξ’ επαφής.
Mάλιστα για τους πίσω επιβάτες εκτός από τα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, υπάρχουν θύρες USB αλλά και κανονική υποδοχή 230 Volt.
Και για όσους αναζητούν περισσότερο φως στην καμπίνα, στη λίστα με τον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται και η ηλεκτρική ανοιγόμενη οροφή.
Φυσικά στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδηγού όπως lane assist, brake assist κ.α.
Το Enyaq iV έχει αρχίσει την καριέρα του και στη χώρα μας.
Οι εκδόσεις που είναι διαθέσιμες είναι το Enyaq iV 50 με μπαταρία 52 kWh απόδσης 148 ίππων όπου σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP η αυτονομία είναι στα 362 χλμ.
Η μεσαία έκδοση είναι το Enyaq iV 60 με μπαταρία 58 kWh 180 ίππων με αυτονομία 411 χλμ. και η μεγαλύτερη το Enyaq iV 80 με 77 kWh μπαταρία απόδοσης 204 ίππων με αυτονομία 541 χλμ.
Για όσους όμως αναζητούν κάτι περισσότερο η Skoda δε θα τους χαλάσει το χατίρι καθώς οι προβολείς φωτίζουν την έκδοση Enyaq iV Sportline 80 με μπαταρία 77 kWh ισχύος 204 ίππων με αυτονομία 523 χλμ.
Σε όλες τις εκδόσεις ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης.
Για τους φίλους της περιπέτειας υπάρχει η έκδοση Enyaq iV 80x με δύο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 77 kWh απόδοσης 265 ίππων, που είναι το ισχυρότερο Enyaq iV, με αυτονομία 496 χλμ.
To Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί από οικιακό ρεύμα με συμβατική πρίζα μέχρι δημόσιους ταχυφορτιστές.
Διαφορετικές λοιπόν εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq iV με όλες να κινούνται στον ίδιο παρονομαστή της άνεσης και των χώρων.
Oι τιμές ξεκινούν από τα 35.900 ευρώ με μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας, μηδενικούς ρύπους και φυσικά ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο.