Όπως είναι ήδη γνωστό το 2022 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) γυρίζει σελίδα και εισέρχεται στην υβριδική τεχνολογία.
Tα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα ονομάζονται Rally1, ενώ θα διαθέτουν δύο πηγές ενέργειας. Έναν turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 λίτρων και μια ηλεκτρογεννήτρια. H Ford M-Sport λοιπόν αποκάλυψε, σε πρωτότυπη μορφή, το νέο Puma Rally1, με το οποίο θα τη δούμε στα μεγάλα σαλόνια του WRC από το 2022.
Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση γίνεται στη Βρετανία στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed, το οποίο διεξάγεται 8-10 Ιουλίου. Το Puma Rally1 θα λάβει μέρος στην ανάβαση του Goodwood με τον οδηγό της M-Sport Ford WRT, Adrien Fourmaux, και τον οδηγό δοκιμών της M-Sport Ford, Matthew Wilson.
Το plug-in υβριδικό σύστημα του Puma Rally1 απαρτίζεται από turbo 1.6 λίτρων βενζινοκινητήρα EcoBoost, ηλεκτρικό μοτέρ 100 kW και μπαταρία χωρητικότητας 3.9 kWh (ζυγίζει 95 κιλά, φορτίζει εντός 25 λεπτών και είναι προστατευμένη μέσα σε ειδικό κάλυμμα).
Στο Goodwood Festival of Speed η Ford «μιλάει» ηλεκτρικά (video)
Να σημειωθεί ότι ο η φιλοσοφία πίσω από την υβριδική τεχνολογία στο WRC είναι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια όταν διασχίζουν κατοικημένες περιοχές, όπως από την εκκίνηση προς τις Ειδικές Διαδρομές, στο service park, καθώς και προς τον τερματισμό.
Το υβριδικό σύστημα του νέου Puma Rally1 λειτουργεί όπως το αντίστοιχο του Puma EcoBoost Hybrid. Ανακτά την ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης και την αποθηκεύει στην μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και να δίνεται έξτρα δύναμη όταν είναι εφικτό.
Ο πρώτος αγώνας του νέου Puma Rally1 εκτιμάται ότι θα είναι το διάσημο Ράλι του Μόντε Κάρλο στις αρχές του 2022. Θα αντικαταστήσει το M-Sport Fiesta WRC, το οποίο έχει κατακτήσεις τρεις τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από την εισαγωγή του το 2017.