Eίναι το hit των ημερών οι ανακοινώσεις περί κινητήρων diesel και ότι θα σταματήσουν την τοποθέτησή τους στα οχήματα σε λίγα χρόνια.
Αλήθεια τι πρεμούρα έχει πιάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την πετρελαιοκίνηση; Τι κρύβεται πίσω από όλο αυτό; Ή όλα «άγονται και φέρονται» από τις νέες εκπομπές ρύπων που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε., αλλά όπως λένε οι ειδικοί αυτά τα νούμερα για να τα πιάσουν τα αυτοκίνητα, είναι να μένουν ακίνητα και να μην κυκλοφορούν.
Μην ξεχνάμε ότι η μείωση της παραγωγής των diesel ήρθε από τις ίδιες εταιρίες που έριξαν στην αγορά τους 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες, στα 1.0-1.2 λίτρα, βγάζοντας εκτός παιχνιδιού τους μικρούς πετρελαιοκινητήρες γύρω στα 1.3-1.5 λίτρα.
Όταν λοιπόν η αγορά διαθέτει αυτοκίνητα με κινητήρες diesel αλλά σε ακριβά μοντέλα, που δεν απευθύνονται στον κύριο όγκο των πωλήσεων, και από την άλλη δεν «υπάρχουν» κινητήρες πετρελαίου για να τοποθετηθούν σε μια μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων, όπως είναι η μεσαία (και οι υποκατηγορίες μικρομεσαία, μεγαλομεσαία) που αποτελούν τον πυρήνα των πωλήσεων, επόμενο δεν είναι οι πωλήσεις να παρουσιάζουν πτώση; Απλά νούμερα είναι, δεν ανακάλυψαν την πυρίτιδα στις πράξεις.
Τώρα με τις ανακοινώσεις που σκάνε σαν χειροβομβίδες τι προσπαθούν να κάνουν; Να μεταπείσουν τους αγοραστές που αντι να πάρουν κάποιο diesel, να αλλάξουν γνώμη και να στραφούν σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή υβριδικά.
Είναι όμως γνωστό ότι η οικονομία στις μετακινήσεις που προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel δεν προσφέρει κανένα άλλο. Πολύ κοντά βρίσκονται αυτά με φυσικό αέριο, ενώ τα ηλεκτρικά πονοκεφαλιάζουν με την αυτονομία και τη φόρτιση.
Και από την άλλη μην ξεχνάμε και τις εταιρίες πετρελαιοειδών όπου σύμφωνα με πληροφορίες βελτιώνουν συνεχώς τα καύσιμα και ειδικά το diesel.
Και μην ξεχνάμε ότι όλη αυτή η τρέλα περι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βάρος των πετρελαιοκινητήρων ξεκίνησε από τις ΗΠΑ με το σκάνδαλο dieselgate του ομίλου Volkswagen, το οποίο ακόμα συνεχίζεται και με τον όμιλο να πληρώνει…