Το λογισμικό θα είναι από εδώ και στο εξής μία πάρα πολύ σημαντική πηγή εσόδων για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Stellantis φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση, παρουσιάζοντας το πλάνο που θα ακολουθήσει σε αυτό τον τομέα μέχρι το 2030.
Σε αυτό το πλάνο το εντυπωσιακότερο στοιχείο είναι τα ποσά, καθώς σχεδόν όλα μετρώνται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό δείχνει πόσο θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια η εν λόγω αγορά, καθώς και πόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται σε αυτόν τον τομέα για αυξημένα έσοδα μελλοντικά.
Βέβαια “χρειάζονται λεφτά για να βγάλεις λεφτά” (It takes money to make money) οπότε πριν η Stellantis αρχίζει να δρέπει τους καρπούς της νέας εποχής, θα πρέπει να προχωρήσει σε πολύ μεγάλες επενδύσεις.
Αυτό θα το κάνει δημιουργώντας τρεις νέες πλατφόρμες, οι οποίες θα ονομάζονται STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive. Η πρώτη επιτρέπει την ανάπτυξη νέου λογισμικού πιο γρήγορα, πιο εύκολα και κυρίως το αποσυνδέει από την εξέλιξη του hardware, οπότε οι προγραμματιστές έχουν πολύ περισσότερη ελευθερία. Το λογισμικό που θα δημιουργείται μέσω της πλατφόρμας θα περνάει στα αυτοκίνητα που έχει πουλήσει ο όμιλος ανά τον κόσμο μέσω online αναβαθμίσεων, οπότε ο χρήστης του οχήματος δε θα χρειάζεται να πηγαίνει σε κάποια αντιπροσωπεία ή/και συνεργείο ώστε να γίνει αναβάθμιση.
Δείτε ακόμα
Η STLA SmartCockpit θα κάνει τα οχήματα του ομίλου να προσαρμόζονται όσο το δυνατό περισσότερο στα θέλω και τις ανάγκες του χρήστη, ώστε τελικά ο τελευταίος να νιώθει σχεδόν σα να βρίσκεται στο σπίτι. Για αυτή την πλατφόρμα συνεργάζεται με τη Foxconn (εταιρεία η οποία μεταξύ άλλων αναλαμβάνει την κατασκευή των iPhone για λογαριασμό της Apple). Για τη λειτουργία της πλατφόρμας θα χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό τεχνητή νοημοσύνη.
Τέλος, η πλατφόρμα STLA AutoDrive θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, επιπέδου 2+, αλλά και επιπέδου 3 στα οχήματα της Stellantis. Το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι ότι θα υπάρχουν επίσης συνεχείς αναβαθμίσεις, οπότε οι ικανότητες του συστήματος θα βελτιώνονται.
Κάποια από τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα προσφέρονται δωρεάν στους αγοραστές των οχημάτων του ομίλου, όμως για κάποια άλλα ο χρήστης θα πρέπει να πληρώσει κάποιο αντίτιμο.
Αυτή τη στιγμή τα διασυνδεδεμένα οχήματα της Stellantis που κυκλοφορούν στους δρόμους παγκοσμίως φτάνουν τα 12 εκατομμύρια, ενώ μέχρι το 2030 ο στόχος είναι να αυξηθούν σε 34 εκατομμύρια.
Από το λογισμικό που θα πουλάει σε αυτά τα οχήματα η Stellantis αναμένει ότι θα έχει 4 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα μέχρι το 2026, τα οποία θα ανέβουν περίπου στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030.
Ουσιαστικά το λογισμικό έρχεται να αντικαταστήσει πηγές εσόδων που θα χάσουν οι εταιρείες λόγω της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από τη μία η ανάπτυξή αλλά και η κατασκευή τους είναι ακόμα πολύ ακριβή, οπότε από κάπου πρέπει να βγουν αυτά τα χρήματα. Από την άλλη τα ηλεκτρικά έχουν πάρα πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και χρειάζονται πολύ λιγότερη συντήρηση. Αυτό σημαίνει ότι τα έσοδα από το after sales θα μειωθούν κατά πολύ, καθώς θα γίνονται λιγότερες εργασίες αλλά θα πωλούνται και λιγότερα ανταλλακτικά.
Με το λογισμικό, λοιπόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έρχονται να εξισορροπήσουν αυτή την απώλεια στα χρήματα που μπαίνουν στο ταμείο.