Το Mazda MX-5 θα χρησιμοποιήσει κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση, χωρίς ακόμα να είναι ξεκάθαρο ποια θα είναι εκείνη που θα επιλέξει η μάρκα.
Το μικρό roadster δε θα καταφέρει να αντισταθεί στην επέλαση της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του αυτοκινήτου. Έτσι, στην επόμενη γενιά του θα αποκτήσει κινητήρες οι οποίοι θα είναι υβριδικοί, δηλαδή θα χρησιμοποιούν βενζίνη όμως θα έχουν και ένα ηλεκτρικό κομμάτι. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα καθώς αναμένεται ότι σταδιακά το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μεταβεί σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Mazda, μεταξύ pick-nick και Master-Chef (video)
Η υβριδική φύση του Mazda MX-5 προκύπτει από δηλώσεις του Takeji Kojima, διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, ο οποίος είπε ότι το roadster μοντέλο θα συνεχίσει να προσφέρεται και μετά το 2030, χρονιά κατά την οποία το 25% των αυτοκινήτων της εταιρείας θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ το υπόλοιπο 75% θα έχουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση.
Μία εναλλακτική που έδωσε ο Kojima ώστε το MX-5 να είναι περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να παραμένει σε κυκλοφορία είναι ότι θα μπορούσε να αποκτήσει κινητήρα που θα λειτουργεί με βιοκαύσιμα.
Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί ο εξηλεκτρισμός του MX-5. Για παράδειγμα, αν το θερμικό μοτέρ καίει βιοκαύσιμα, τότε αρκεί η τοποθέτηση ενός ήπια υβριδικού συνόλου 48 Volts σε συνδυασμό με μία μικρή μπαταρία και ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα. Η δεύτερη εναλλακτική είναι ένα αυτοφορτιζόμενο σύνολο, δηλαδή η πρώτη μορφή υβριδικών που γνωρίσαμε. Η τρίτη εναλλακτική είναι η τοποθέτηση ενός plug-in υβριδικού συστήματος, αν και αυτή η επιλογή φαίνεται λιγότερο πιθανή.
Βασική παράμετρος που θα παίξει ρόλο στην απόφαση των Ιαπώνων είναι το βάρος. Αυτός είναι ο λόγος που οι πιθανότητες για plug-in υβριδικό σύστημα είναι μικρότερες. Η μεγάλη μπαταρία που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις, σημαίνει ότι θα προστεθούν πολλά κιλά στο αυτοκίνητο.
Δεδομένου ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν το Mazda MX-5 να ξεχωρίζει είναι το χαμηλό του βάρος, οι Ιάπωνες δε θέλουν να αλλοιώσουν το χαρακτήρα του, οπότε θα το εξηλεκτρίσουν αλλά με τέτοιο τρόπο που η επιβάρυνση στη ζυγαριά να μην είναι μεγάλη.