Ο Verstappen έκανε παράπονα την Πέμπτη στη συνέντευξη τύπου πριν από το Γκραν Πρι του Αμπού Ντάμπι. Ο ίδιος θεωρεί ότι η οδήγησή του στα διάφορα περιστατικά της Σαουδικής Αραβίας δεν είχε τίποτα το μεμπτό. Βέβαια όταν βγαίνει ο επικεφαλής της ομάδας και ζητάει συγγνώμη που σε υπερασπίστηκε, τότε μάλλον πρέπει να αρχίσουν να ηχούν κάποια καμπανάκια.
Στην ουσία αυτό έκανε ο Helmut Marko. Αμέσως μετά τον αγώνα είπε ότι ο οδηγός του δε φρέναρε επίτηδες στο περιστατικό του γύρου 37 και θα συγκεντρώσει στοιχεία για να το αποδείξει, ενώ μετά από λίγες μέρες βγήκε και ζήτησε συγγνώμη καθώς ο οδηγός του όντως είχε φρενάρει απότομα, οπότε δεν υπήρχαν στοιχεία να συγκεντρώσει. Μάλιστα είπε ότι δεν έπρεπε να έχει κάνει αυτές τις δηλώσεις και δικαιολογήθηκε ότι του είχαν δώσει λάθος δεδομένα από την ομάδα.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Ο Verstappen είναι ένας πάρα πολύ γρήγορος οδηγός, ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα θα πάρει τουλάχιστον έναν τίτλο (μπορεί τον φετινό, μπορεί κάποια άλλη χρονιά). Όμως για να τον αξίζει πραγματικά, θα πρέπει να αλλάξει, καθώς διαχρονικά έχει δείξει πλήρη ασέβεια προς τους κανονισμούς και θέλει να περάσει μια νοοτροπία στους υπόλοιπους οδηγούς, ότι ο ίδιος θα πάρει όποια γραμμή θέλει και αν ο άλλος θέλει να αποφύγει τη σύγκρουση, ας σηκώσει εκείνος το πόδι από το γκάζι.
Δείτε ακόμα
Κατά τη γνώμη του γράφοντος αυτό δεν είναι hard racing αλλά idiot racing. Αν όλοι οδηγούσαν κατ’ αυτό τον τρόπο, τότε δε θα βλέπαμε μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά hunger games. Οι πίστες θα ήταν απλά μια αρένα όπου τα αγωνιστικά θα είχαν “σιδεριές” γύρω – γύρω ώστε να αντέχουν στα κοπανήματα, καθώς θα κέρδιζε όποιος κατάφερνε να μείνει όρθιος μέχρι το τέλος.
Ο πιο ικανός οδηγός (“μάγκας” όπως θα έλεγαν μερικοί) είναι εκείνος που μπορεί να διεκδικεί βάθρα, νίκες ή ακόμα και πρωταθλήματα, χωρίς να σπάσει ούτε ένα εκατοστό ανθρακονήματος από το μονοθέσιο το δικό του ή των αντιπάλων με τους οποίους θα μονομαχήσει.
Δεν είναι τυχαίο ότι ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις του καθενός, κάποιοι οδηγοί όπως ο Hakkinen, ο Button και ο Raikkonen χαίρουν σεβασμού από όλους. Με οδηγούς τέτοιου χαρακτήρα οι υπόλοιποι ήξεραν ότι αν βρεθούν να “παλεύουν” για μία θέση μαζί τους θα δυσκολεύονταν να προσπεράσουν (ή μπορεί και να μην τα κατάφερναν καθόλου), όμως την ίδια στιγμή ήξεραν ότι η μάχη θα είναι καθαρή. Σκληρή, αλλά καθαρή.
Αντίθετα, αυτό που έχει καταφέρει ο Verstappen μετά από 7 χρόνια που βρίσκεται στη Formula 1 είναι οι μισοί οδηγοί να φοβούνται όταν βρεθούν δίπλα του και να τον αφήνουν να περάσει χωρίς μάχη (αυτός είναι ο στόχος του άλλωστε), ενώ οι άλλοι μισοί τον “έχουν άχτι” και θέλουν κάθε φορά που “κοντράρονται” μαζί του να οδηγήσουν όσο πιο γρήγορα και σκληρά μπορούν.
Δείτε ακόμα
Είναι διαφορετικό να εμπλακείς κάποια φορά σε ένα ατύχημα επειδή φρέναρες λίγο πιο αργά, επειδή έστριψες με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα και έχασες πρόσφυση ή επειδή υπολόγισες μερικά εκατοστά λάθος την απόσταση από το μονοθέσιο του αντιπάλου και ακούμπησες. Αυτό μπορεί να συμβεί, είναι αποδεκτό και ως ένα βαθμό αναμενόμενο.
Όμως όταν κάθε χρόνο ειδικοί και απλοί φίλοι του αθλήματος μετράνε πόσα λάθη έκανες και πόσες φορές ενεπλάκης σε ατύχημα, τότε κάτι πρέπει να αλλάξεις στη συμπεριφορά σου. Όταν οι υποστηρικτές σου αναγκάζονται να ψάχνουν στα αρχεία για να βρουν παρόμοια περιστατικά με τα δικά σου προκειμένου να σε δικαιολογήσουν, μάλλον κάτι δεν κάνεις καλά.
Και στην τελική, όταν επί μία εβδομάδα σχεδόν όλα τα ενημερωτικά μέσα που ασχολούνται με τη Formula 1 προσπαθούν να μαντέψουν πόσο πιθανό είναι να τρακάρεις τον αντίπαλό σου επίτηδες προκειμένου να πάρεις το πρωτάθλημα, τότε δε δικαιούσαι να λες ότι σε αδικούν.
Εσύ είσαι ο υπαίτιος που όλοι αυτοί οι άνθρωποι σκέφτονται το ίδιο πράγμα.