Όλες οι έρευνες αναφέρουν ότι η ηλεκτροκίνηση έρχεται μεν, αλλά όχι με γοργά βήματα δε.
Οι έρευνες αναφέρουν ότι εάν συνεχιστούν τα κίνητρα, μέχρι το 2025, το 12% -περίπου- όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται παγκοσμίως θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Μάλιστα οι πρώτες εταιρείες που θα προσφέρουν ένα φθηνό ηλεκτρικό όχημα, κυρίως για αστική χρήση, το οποίο η τιμή του δεν θα εξαρτάται από τα κίνητρα, θα είναι εκείνες που θα έχουν ένα πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ένα βασικό στοιχείο κόστους – για τους κατασκευαστές – είναι η μπαταρία, η οποία αντιπροσωπεύει το 30% του κόστους παραγωγής του οχήματος. Υπολογίζεται ότι το κόστος αυτό θα μειωθεί σε βάθος 5ετίας γύρω στο 18-20%.
Πως θα εξελιχθεί η αγορά στο σύνολό της. Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν γύρω στα 20 χρόνια ώστε τα μισά αυτοκίνητα του πλανήτη να κινούνται με ρεύμα, εάν συνεχιστεί η ανάπτυξή τους, μεγαλώσει η αυτονομία, εμπλουτιστεί η γκάμα των μοντέλων και γίνουν πιο προσιτά σε μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών. Από το 2040-2045 αναμένεται η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παρουσιάσει ραγδαία αύξηση των πωλήσεων καθώς αναμένονται στρατηγικές συνεργασίες και νέες προκλήσεις μέσα από ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον τεχνολογίας.
Οι καταναλωτές βέβαια στη φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης, τείνουν όλο και περισσότερο να ενδιαφέρονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά από την άλλη μεριά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να χάνουν χρήματα καθώς παράγουν οχήματα, αλλά οι πωλήσεις συνεχίζουν βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο.
Ωστόσο, τα κίνητρα που εφαρμόζονται είναι αποφασιστικής σημασίας για την εξάπλωσή τους.
Και με την αυτόνομη οδήγηση τι γίνεται;
Το 2030 είναι η κομβική χρονιά καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να εξελίσσουν, κάτι το οποίο θα είναι εντελώς πρωτόγνωρο για επιβάτες.
Θα προγραμματίζεις και θα σε πηγαίνει στο σημείο που έχεις ορίσει, από τον πιο σύντομο δρόμο ενώ εσύ θα μιλάς με τους άλλους επιβάτες, ή θα ασχολείσαι με το smartphone. Οι έρευνες αναφέρουν ότι με την αυτόνομη οδήγηση θα γνωρίσουν αύξηση τα πολυτελή αυτοκίνητα. Όσο για τη μετακίνηση αυτή θα γίνει μέσα από δύο άξονες. Σε αυτοκινητόδρομους, ή δρόμους ταχείας κυκλοφορίας για αυτόνομα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, και για τις αστικές μετακινήσεις με αυτόνομα ταξί. Πάντως οι παραδοσιακοί κατασκευαστές επεκτείνουν τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγών με στόχο να ξεκινήσουν τις δυνατότητες επιπέδου 4 έως το 2025.
Αλλάζει λοιπόν η μετακίνηση, όπως αλλάζει όλος ο κόσμος.
Είμαστε στην αρχή ακόμα και έχουμε να δούμε πολλά…