Πότε οι πίσω τροχοί στρίβουν με την φορά των μπροστινών και πότε αντίθετα; Αποτελεί μία τεχνολογία που συναντάμε αποκλειστικά σε supercars ή μήπως όχι;
Μία εντυπωσιακή τεχνολογία που ακόμα και μέχρι σήμερα προκαλεί ρίγος, παρά το γεγονός πως πρωτοεμφανίστηκε το 1986. Την αρχή έκανε το απόλυτο εκείνη την εποχή supercar Porsche 959, με την Mazda να προσφέρει την συγκεκριμένη καινοτομία σε ευρεία χρήση έναν χρόνο μετά, στο 626 μοντέλο της.
Η φιλοσοφία της παθητικής τετραδιεύθυνσης: Αποτελεί την πιο απλή και οικονομική επιλογή, κατά την οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες (2 με 3), ακολουθώντας πάντα την διεύθυνση των μπροστινών. Άμεσο αποτέλεσμα ακόμα και μία τόσο μικρής στροφής, είναι να μειώνεται δραματικά η πιθανότητα υπερστροφής.
Φιγουρατζής οδηγός ντροπιάστηκε από το Yaris των 261 ίππων (video)
Η φιλοσοφία της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης: Σε αυτή τη περίπτωση το σύστημα είναι πιο πολύπλοκο και προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Εάν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο π.χ. σε μανούβρες παρκαρίσματος. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να αποκτήσει τα μεγαλύτερα δυνατά επίπεδα πρόσφυσης.
Και λίγη ιστορία: Στην Ευρώπη μόνο η Renault με την Laguna 3ης γενιάς και η BMW με την σειρά 7, ασχολήθηκαν και στήριξαν την τετραδιεύθυνση, Οι Ιάπωνες όμως έχουν εμβαθύνει αρκετά στο συγκεκριμένο θέμα παρουσιάζοντας μοντέλα όπως το Accord, το MX-5 και το GT-R τα οποία έχουν πρόσβαση στην συγκεκριμένη τεχνολογία.
Καταπληκτικό θέμα, GT-R r34, mx5 nc
r 35 , nd is missing because it is confusing for the driver , but very pleasant 🙂