Το νέο Hyundai Kona βρίσκεται πλέον στη χώρα μας, ενώ οι πρώτες εικόνες που «αντίκρυσε» ήταν ο λαμπερός καλοκαιρινός ήλιος του Ιουνίου και η Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Η πρώτη μας σύντομη οδηγική γνωριμία με το νέο Kona περιλάμβανε μια διαδρομή από το Λαγονήσι μέχρι το Σούνιο. Προτού όμως σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του νέου Kona, πάμε να δούμε όλες τις αλλαγές που φέρνει η δεύτερη γενιά του.
Τολμηρό σχεδιαστικά
Η ρηξικέλευθη εξωτερική εικόνα του Kona ήταν αυτή που το έκανε να ξεχωρίσει όταν πρωτοεμφανίστηκε και για αυτό το λόγο φρόντισε να παίξει ακόμα καλύτερα το δυνατό του «χαρτί».
Το ντιζάιν του χαρακτηρίζεται φουτουριστικό, αλλά όχι παρακινδυνευμένο, ενώ μικρές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν ανάλογα με την εκάστοτε έκδοση. Η όψη του νέου Kona συμβάλει στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,27), έχει περισσότερες καμπύλες, κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα στα άκρα του προφυλακτήρα, ενώ ξεχωρίζει η λεπτή φωτεινή μπάρα (Seamless Horizon Lamp) στο χείλος τους εμπρός καπό και στο πίσω τμήμα, η οποία στην ηλεκτρική έκδοση έχει μοτίβο παραμετρικών εικονοστοιχείων (Parametric Pixels).
Σημεία αναφοράς αποτελούν οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, το νέο μεγαλύτερο λογότυπο της Hyundai, το ανάγλυφο σχήμα “Z” στις πλευρικές επιφάνειες, η κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία», το ενσωματωμένο τρίτο φως στοπ στην αεροτομή οροφής και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος που είναι εντονότερο στα φτερά.
Σημειώστε ότι η παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει 11 συνολικά αποχρώσεις, ενώ προαιρετική είναι η διχρωμία με μαύρη οροφή. Το Kona αύξησε σημαντικά τις διαστάσεις του με το μήκος να φτάνει πλέον τα 4.350 χλστ. (+145 χλστ.), το πλάτος 1.825 χλστ. (+25 χλστ.) και το ύψος 1.570 χλστ. (+5 χλστ.).
Όλα άλλαξαν στο εσωτερικό
Οριστική ρήξη με το σχεδιαστικό παρελθόν συναντάμε στο εσωτερικό του νέου Kona, ενώ οι επιρροές από το ηλεκτρικό Ioniq 5 είναι εμφανείς. Υπάρχουν δυο οθόνες 12,3 ιντσών που εφάπτονται, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Ο λεβιές ταχυτήτων shift-by-wire (θα τον θέλαμε λίγο πιο λεπτεπίλεπτο) έχει μετακομίσει πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας πράγματι αρκετό αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Νέας σχεδίασης είναι και το τριάκτινο τιμόνι στο οποίο πλέον δεν τοποθετείται το έμβλημα της Hyundai, αλλά τέσσερις κουκκίδες που στον Κώδικα Μορς μεταφράζομαι στο γράμμα H. Τα υλικά αν και σκληρά στην αφή, έχουν στιβαρή συναρμογή, ενώ ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός προσφέρει 64 διαφορετικές χρωματικές επιλογές.
Μεγαλύτεροι χώροι
Διαπιστώσαμε ότι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν αυξηθεί, καθώς προστέθηκαν +77 χλστ. για τα γόνατα τους, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε το μεγαλύτερο κατά +60 χλστ. μεταξόνιο (2.660 χλστ.) και οι λεπτότερες πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο διευκολύνει την παραμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση. Άνοδος καταγράφεται και στο πορτμπαγκάζ, καθώς η χωρητικότητα του ανέχεται στα 466 λίτρα (+92 λίτρα), ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων (40:20:40) φτάνει τα 1.300 λίτρα.
Ασφάλεια
Στη φαρέτρα του νέου Kona περιλαμβάνεται το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).
Κινητήρες
Πληρέστατη παραμένει η γκάμα κινητήρων του νέου Kona, καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Το «παρών» δίνει ο βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου, απόδοσης 120 ίππων σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων. O ίδιος βενζινοκινητήρας διατίθεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Συνεχίζουμε με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 198 ίππων παρέα με μηχανικό 6αρι κιβώτιο και προαιρετικά με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και δυνατότητα τετρακίνησης.
Οδηγώντας το full hybrid Hyundai Kona
Εμείς στην πρώτη μας επαφή με το νέο Kona, γνωρίσαμε τη full hybrid εκδοχή των 141 ίππων, η οποία «παντρεύει» ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα (43,5 ίππων και 170 Nm ροπής), αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και μπαταρία 1,32 kWh.
Το full hybrid Kona συνδυάζονταν με τη σπορτίφ έκδοση N Line που προσδίδει πιο δυναμική αμφίεση με μαύρο χρώμα για τους πλευρικούς καθρέπτες και την αεροτομή, προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Οι επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα) δεν είναι το ζητούμενο στο full hybrid νέο Kona, αλλά η εξοικονόμηση καυσίμου με διαρκή προσπάθεια να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, κυρίως εντός της πόλης και με αρκετά χαμηλές ταχύτητες.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη, η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου μεταβάλλεται, ενώ μπορείς να αλλάζεις και χειροκίνητα σχέσεις με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο το τιμόνι παραμένει ελαφρύ και δεν αυξάνει την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού.
Τα εύσημα αξίζει η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) που απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, αν και δε χαρακτηρίζεται μαλακή, συμβάλει στην αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και στις συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές. Παρά την ανάκτηση ενέργειας τα φρένα είναι αποτελεσματικά με καλή αίσθηση.
Στην ελληνική αγορά το νέο Kona διατίθεται με τις εξοπλιστικές εκδόσεις Premium, Distinctive και N Line, ενώ η αρχική τιμή του διαμορφώνεται στα 26.290 ευρώ (1.0Τ 120ps 6MT 48V). Το Kona Electric θα φτάσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στη χώρα μας και Μάρτιο του 2024 θα προστεθεί η Ν Line έκδοση του. Στην παραπάνω φωτογραφία μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Kona.
Διαβάστε ακόμα: