Το Nissan Micra το έχουμε συναντήσει ξανά στο παρελθόν, με την πιο πρόσφατη επαφή μας να είναι τον Ιούνιο. Το ιαπωνικό μοντέλο είχε έρθει τότε με αυτόματο κιβώτιο. Αυτή τη φορά αποφάσισε να μας συστηθεί με το χειροκίνητο πεντάρι και μαζί του να φέρει το logo N–Sport, τοποθετημένο στα δεξιά της πόρτας των αποσκευών.
Η πρώτη εντύπωση είναι all in black, (αμάξωμα, εξωτερικοί καθρέπτες, ζάντες 17 ιντσών, χωρίς χρώμια, που έτσι και αλλιώς δεν είμαστε οπαδοί αυτής της λεπτομέρειας) επιλογή που μας άρεσε.
N–Sport και στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό η έκδοση N–Sport φροντίζει ώστε τα ανατομικά καθίσματα να έχουν τμήματα με αλκαντάρα, με το ίδιο υλικό να καλύπτει τμήμα στο ταμπλό, οι αεραγωγοί στα άκρα να είναι λευκοί, να υπάρχει υποβραχιόνιο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, κάμερα οπισθοπορείας, και η εκκίνηση του κινητήρα να γίνεται με το πλήκτρο start/stop engine.
Eπιπλέον το πλαστικό που σκεπάζει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ στο κέντρο ξεχωρίζει η οθόνη 7 ιντσών του infotainment. Στοιχείο που μας αρέσει είναι ότι υπάρχουν φυσικά πλήκτρα γύρω της ώστε κάποιες επιλογές να γίνονται πιο άμεσα, με το πλήθος τους να μην είναι υπερβολικό, οπότε δεν κουράζουν.
Φυσικά χειριστήρια υπάρχουν και για τον κλιματισμό, παράγοντας που δίνει επιπλέον πόντους στο θέμα της εργονομίας.
Κινητήρας – επιδόσεις
Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του μαύρου Micra είναι ο γνώριμος 3κύλινδρος 1000άρης της γκάμας ο οποίος αποδίδει 92 ίππους και 144 Nm ροπής.
Ο παραπάνω συνδυασμός επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11.8 δευτερόλεπτα, ενώ η βελόνα στο κοντέρ συνεχίζει να ανεβαίνει μέχρι να φτάσει τα 178 χλμ./ώρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων
Όπως αναφέραμε, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο με πέντε σχέσεις. Ο τρόπος που “κουμπώνει” την επιθυμητή ταχύτητα και γενικότερα ο τρόπος που κινείται ο επιλογέας είναι καλός, όμως οι σχέσεις του είναι “μακριές” προκειμένου να δίνεται περισσότερη έμφαση στην οικονομία.
Παρ’ όλα αυτά, δεν αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο έχει έλλειμμα ισχύος ή καθυστερεί να επιταχύνει, ειδικά αν έχει επιλεγεί η σωστή σχέση οπότε το μοτέρ βρίσκεται στο ωφέλιμο φάσμα στροφών.
Κατανάλωση
Αυτή η επιλογή των μηχανικών έχει απτά αποτελέσματα, καθώς η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6.9 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων με αυτό το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου είναι 124 – 130 γρ. CO2/χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 79.36 ευρώ μέχρι 83.2 ευρώ ανά έτος.
Στο δρόμο
Το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση και δεν κουράζει στις μανούβρες μέσα στην πόλη, ενώ έχει κύκλο στροφής 10 μ. Καλή, για τα δεδομένα πάντα, είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση, αν και κάπως σκληρή, φιλτράρει τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων.
Τα φρένα (ταμπούρα τα πίσω) δεν έδειξαν να μην ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Χώροι
Από θέμα χώρων δε θα υπάρξει κάποιο παράπονο. Μπροστά το κενό ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό είναι επαρκές. Για τους πίσω υπάρχει περιθώριο στο οποίο θα χωρέσουν τα γόνατά τους αν έχουν συνηθισμένο ύψος, ενώ το ίδιο ισχύει και με το διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι. Όσο για το πορτ-παγκάζ, η χωρητικότητά του φτάνει τα 300 λίτρα με θετικό το γεγονός ότι στη Nissan επιλέγουν να τοποθετήσουν ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.
Συμπέρασμα
Το Micra είναι ένα χρηστικό αυτοκίνητο έτοιμο να ανταποκριθεί στην καθημερινότητα με άνεση. Στην έκδοση N–Sport το κάνει και με περισσότερη ομορφιά όπως το μαύρο των φωτογραφιών.
Τιμή
Η τιμή του Nissan Micra ξεκινά από τα 14.990 ευρώ, ενώ στην έκδοση N–Sport από τα 17.390 ευρώ.