Αναμφισβήτητα το δημοφιλές Renault Clio δε θα μπορούσε να παρεκκλίνει από τον κανόνα που επιβάλει εξηλεκτρισμό στη γκάμα σχεδόν όλων των συγχρόνων μοντέλων.
Υβριδικό
Έτσι λοιπόν για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του το Clio προσφέρεται και με υβριδική έκδοση. Όχι δε «μπλέκεται» με καλώδια, καθώς η υβριδική του έκδοση είναι αυτό-επαναφορτιζόμενη και όχι plug-in υβριδική, αλλά το τεχνολογικό της υπόβαθρο χαρακτηρίζεται για πολλούς λόγους αρκετά υψηλό.
Σεμνό
Το υβριδικό Clio δε «βροντοφωνάζει» την ταυτότητα του, καθώς υπάρχουν μόνο διακριτικές ενδείξεις στην εξωτερική του εικόνα. Παρατηρήστε το λογότυπο E-Tech Hybrid στη μεσαία κολόνα και στο δεξί τμήμα του πορτμπαγκάζ. Σημεία αναφοράς, που τονίζουν το δυναμισμό του, αποτελούν οι δίχρωμες 16αρες ζάντες και οι εμπρός Full Led Pure Vision προβολείς σε σχήμα “C”.
Εσωτερικό
Εξίσου διακριτικές είναι οι διαφορές στα ενδότερα του υβριδικού Clio, καθώς περιορίζονται στις πορτοκαλί πινελιές που υπάρχουν στους αεραγωγούς και στο ασορτί περίγραμμα στη βάση του κιβωτίου ταχυτήτων. Κάθετα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε οθόνη αφής 9,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Easy Link, το οποίο υποστηρίζει και πλοήγηση.
Από κάτω της συναντάμε τους διακόπτες με τις ενδείξεις ECO (για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου) και ΕV (για χρήση της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας). Στον πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί οθόνη 7 ιντσών, η οποία προβάλει πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Renault Clio V6: Κεντρομήχανο και με 255 ίππους! Ένα αμάξι που θαυμάζεται μέχρι σήμερα!
Υψηλή παραμένει η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών με μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό και δερμάτινο τιμόνι. Στα πίσω καθίσματα οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι απλά επαρκείς, ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή ικανοποιεί. Μειωμένη στα 300 λίτρα είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, εξαιτίας της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, στην οποία θα αναφερθούμε στη συνέχεια.
Ακτινογραφία
Aς περάσουμε λοιπόν στην ουσία του θέματος, στο υβριδικό σύστημα του Clio. Αυτό αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 91 ίππων και 144 Nm ροπής.
Το «παρών» δίνουν και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος παράγει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ αποστολή του είναι να υποβοήθα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του και να κινεί τους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 20 ίππους και ροπή 50 Nm λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία.
Συνδυαστικά το υβριδικό Clio παράγει 140 ίππους, όμως βασικός του στόχος είναι η απόδοση και όχι οι επιδόσεις (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Στο πίσω τμήμα του οχήματος έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.2 kWh.
Καινοτόμο κιβώτιο
Ειδική μνεία αξίζει στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών, στο οποίο πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια ταχυτήτων σε ένα, ενώ προφέρει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά τον βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα.
Η αίσθηση που προσφέρει είναι εφάμιλλη ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (έγκαιρες και ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων), ενώ δε διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία. Έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και μόνο σε απότομα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ παράγει ένα έντονο βουητό.
Για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης μετακινείς το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου στην ένδειξη B (brake), ενώ αισθάνεσαι εντονότερα ένα «τράβηγμα» κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από το γκάζι. Γενικότερα πάντως χρειάζεται μια εξοικείωση με την προοδευτικότητα που έχει το πεντάλ του φρένου.
Στο δρόμο
Το υβριδικό Clio σε παροτρύνει με το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του να ακολουθήσεις ένα χαλαρό ρυθμό οδήγησης. Ακόμα όμως και αν ακολουθήσεις το άλλο «μονοπάτι», επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, το φράγμα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου ορίζεται στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημή μέτρηση 4,3-5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 110 γρ./χλμ.).
Με το πρόγραμμα οδήγησης ΕCO και με περισσότερη σύνεση μπορείς να πετύχεις ακόμα και μιάμιση μονάδα χαμηλότερη στο τελικό «σκορ». Το υβριδικό Clio είναι το πιο ραφιναρισμένο οδηγικά στη γκάμα του, ενώ εκκινεί πάντα αθόρυβα, κάνοντας χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα διατηρεί την υποδειγματική ποιότητα κύλισης των συμβατικών Clio, το μεστό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, την άνεση και σταθερότητα της ανάρτησης.
Συνοψίζοντας
Η Renault μέσα από το Clio E-Tech καταθέτει τη δική της πρόταση στην υβριδική τεχνολογία εισάγοντας καινοτομίες που την κάνουν να ξεχωρίζει. Το Clio E-Tech δεν έχει το άγχος της αυτονομίας, κινείται αν το θελήσεις αρκετά οικονομικά, χωρίς να θυσιάζει σχεδόν καθόλου χώρους, ποιότητα και οδηγική συμπεριφορά, τομείς που έχουν καταξιώσει το μικρό γαλλικό μοντέλο.
Η αρχική τιμή του υβριδικού Clio στην εξοπλιστική έκδοση Expression, διαμορφώνεται στα 22.990 ευρώ.