Ο βασιλιάς της πόλης, εδώ και πολλά χρόνια, είναι αναμφισβήτητα το Smart ForTwo, λόγω των εξαιρετικά συμπαγών και έξυπνων διαστάσεων του.
H οικογένεια του όμως μεγάλωσε, καθώς απέκτησε ακόμα ένα αδελφό, εκτός από το Smart ForFour. Ο λόγος για το νέο Concept#1, το οποίο είναι το πρώτο crossover στην ιστορία της Smart.
Ας μιλήσουν όμως καλύτερα οι αριθμοί για να καταλάβουμε το μέγεθός του. Το μήκος, το πλάτος και το ύψος του νέου Concept#1 διαμορφώνονται στα 4.290 χλστ., 1.970 χλστ. και 1.698 χλστ. αντίστοιχα.
Πώς σας φαίνεται η σχεδίαση του, η οποία φέρει την υπογραφή της Mercedes; Αρχικά να διευκρινίσουμε ότι παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη (όπως δηλώνει και το όνομά του) και όχι παραγωγής μορφή.
Η εξωτερική του εικόνα δείχνει φουτουριστική αλλά όχι ακραία, επομένως δε θα έχει μεγάλες διαφορές από το μοντέλο παραγωγής. Σίγουρα δε θυμίζει σε τίποτα τα υφιστάμενα μοντέλα της Smart.
Παρατηρήστε τις απαλές του καμπύλες, τα στενόμακρα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή γραμμή, τις ράγες οροφής, τους μεγάλους τροχούς 21 ιντσών που έχουν ακροβολιστεί στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος, την πανοραμική γυάλινη οροφή και το «δόντι» που σχηματίζεται στην πίσω κολόνα, όπου έχει τοποθετηθεί το λογότυπο της Smart.
Σε εγκλωβίζει ή σε απελευθερώνει στην πόλη το ηλεκτρικό Smart;
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι πίσω κολόνα απουσιάζει, διότι οι εμπρός και πίσω πόρτες έχουν αντίστροφο μεταξύ τους άνοιγμα. Φωτιζόμενα μοτίβα προβάλλονται χαμηλά στον προφυλακτήρα, στα πλευρικά μαρσπιέ και στον πίσω διαχύτη.
Στο εσωτερικό συναντάμε τέσσερα ανεξάρτητα μεταξύ τους καθίσματα (το μοντέλο παραγωγής θα είναι πενταθέσιο), μια κεντρική λεπτή οθόνη 12,8 ιντσών, διακοσμητικές επενδύσεις στο χρώμα του χρυσού στην υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό και στο τιμόνι. Η Smart δηλώνει ότι η καμπίνα του Concept#1 είναι αρκετά ευρύχωρη.
Τα σύγχρονα Smart ForTwo και ForFour προσφέρονται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα, ενώ στην πρίζα μπαίνει και το νέο Concept#1. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Εδώ και μήνες πάντως γνωρίζουμε ότι θα δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα SAE (Sustainable Experience Architecture) της κινέζικης Geely, η οποία να υπενθυμίσουμε ότι κατέχει το 50% της Smart και το υπόλοιπο 50% η Daimler. Την ίδια πλατφόρμα θα χρησιμοποιήσει και το επερχόμενο μικρό ηλεκτρικό crossover της Volvo.
Το πρώτο crossover της Smart θα κατασκευάζεται στην Κίνα από την Geely, ενώ απόβαση στην Ευρώπη θα κάνει το 2023, όταν και θα εισέλθει στη γραμμή παραγωγής.