Έχουν περάσει 19 χρόνια από την πρεμιέρα του ισχυρότερου Volkswagen Golf, το οποίο ξεχώριζε από το συνοδευτικό γράμμα R στην ονομασία του.
Το ημερολόγιο δείχνει 2021 και το Golf R εξακολουθεί να βρίσκεται στη γκάμα της Volkswagen, ενώ ο πρόγονος του μας θυμίζει την κληρονομία που του άφησε.
Το ντεμπούτο του Golf R32 (Mk IV) πραγματοποιήθηκε το 2002 στη Μαδρίτη, ενώ ένα χρόνο πριν η γερμανική εταιρεία μας το είχε συστήσει ως concept car. Τo Golf GTI είχε ήδη θέσει τα θεμέλια στην κατηγορία των hot hatch, όμως οι μηχανικοί της Volkswagen ήθελαν να ανεβάσουν πιο ψηλά τον πήχη και να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία τους από τα ράλι.
Εμφανισιακά το Golf R32 ξεχώριζε με τη νέα του μπλε απόχρωση (Deep Blue Pearl), τις 18αρες ζάντες OZ Aristo, τους μεγαλύτερους δίσκους φρένων 334 χλστ. και τις μπλε δαγκάνες.
Ο κινητήρας του ήταν ένας εξακύλινδρος 3.2 λίτρων, απόδοσης 241 ίππων και 320 Nm ροπής. Ο πίνακας των επιδόσεων του ανέγραφε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Ζαχαρώνεις το Volkswagen Tiguan R; Βγήκε υποκατάστατο χωρίς τη γλύκα των 320 ίππων!
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι το σύγχρονο Golf R χρησιμοποιεί δίλιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα (EA 888), ο οποίος αποδίδει 320 ίππους και 420 Nm ροπής. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα του είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα (με το προαιρετικό πακέτο R Performance φτάνει τα 270 χλμ./ώρα).
Το 2003 το Golf R γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο που αποκτά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί πλέον 6,4 δευτ. Από το ξάδελφο του, το Audi TT, είχε δανειστεί τον κινητήρα, το σύστημα τετρακίνησης, τη γεωμετρία της εμπρός και πίσω ανάρτησης.