Οτιδήποτε σχετίζεται με τα αυτοκίνητα δε σταματά ποτέ να εξελίσσεται, ενώ τεράστια πρόοδος υπάρχει σχετικά με τα ραδιόφωνα τους!
Αλήθεια, γνωρίζετε ότι το πρώτο ραδιόφωνο αυτοκινήτου εμφανίστηκε πριν από 100 ολόκληρα χρόνια στις Η.Π.Α; Στην Ευρώπη το πρώτο ραδιόφωνο μαζικής παραγωγής για αυτοκίνητα ήταν το Autosuper5, το οποίο έκανε πρεμιέρα το 1932 στην Έκθεση Ραδιοφώνου του Βερολίνου.
Κατασκευάζονταν από την Ideal, η οποία ήταν θυγατρική της Bosch. Το 1938 η Ideal μετονομάστηκε σε Blaupunkt. Το πρώτο της ραδιόφωνο ζύγιζε 15 κιλά και κόστιζε τότε 465 Γερμανικά Μάρκα, δηλαδή περίπου 237 ευρώ. Συνδέονταν απευθείας στον πίνακα οργάνων, ενώ ο δέκτης και ο ενισχυτής τοποθετούνταν στο χώρο αποσκευών.
Η Mercedes έγινε πιο «μελωδική» πριν από έναν αιώνα, όταν το 1930 τοποθέτησε ραδιόφωνο στην 770 “Grand Mercedes”. Το στρογγυλό ραδιόφωνο βρίσκονταν ακριβώς δίπλα στα όργανα, ώστε να βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ένας διακόπτης ενεργοποιούσε και απενεργοποίησε τον ήχο μέσω του μεγαφώνου.
Άνεργοι θα μείνουν οι σοφέρ εξαιτίας της νέας Mercedes-Maybach S-Class με 612 ίππους!
Τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων άρχισαν να γίνονται πιο συμπαγή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Mercedes-Benz 170 S (W 136) απέκτησε το Φεβρουάριο του 1950 στον προαιρετικό της εξοπλισμό το ραδιόφωνο Becker AS 49.
Τη δεκαετία του 1950 η Mercedes προσέφερε ραδιόφωνα με κουμπιά και λειτουργία σάρωσης σταθμού. Στη συνέχεια ήρθε η τεχνολογία τρανζίστορ, η υποδοχή κασέτας και ο στερεοφωνικός ήχος τη δεκαετία του 1960.
Ειδική μνεία αξίζει στο σύστημα ραδιοφώνου Autofahrer-Rundfunk-Inforationssystem (ARI), το οποίο τη δεκαετία του 1970 μπορούσε να αναγνωρίζει αυτόματα τις αναφορές για την κυκλοφορία στους δρόμους που μεταδίδονταν ως μέρος του προγράμματος και αύξανε ελαφρώς την ένταση.
Βρισκόμαστε πλέον στη δεκαετία του 1980 όταν τα ραδιόφωνα των αυτοκινήτων απέκτησαν CD player, ενώ τη δεκαετία του 1990 η Mercedes παρουσίασε το λειτουργικό σύστημα και την οθόνη COMAND. Σήμερα όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας έχουν το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) με δυο οθόνες, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια αφής για το σύστημα πολυμέσων.
Αιχμή του δόρατος αποτελεί η MBUX Hyperscreen στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQS που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό με οθόνες.