Τα 50 του χρόνια γιορτάζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και θα τα γιορτάσει με μεγαλοπρέπεια στο Ράλι Πορτογαλίας.
Από εκεί άλλωστε ξεκίνησε ο πιο εντυπωσιακός θεσμός στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Διαβάστε ακόμα
Από την Πορτογαλία θα παρελάσουν αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία και οδηγοί που άφησαν το στίγμα τους στο WRC.
O ρόλος του εθνικού μας αγώνα στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι είναι τεράστιος.
Το Ακρόπολις ήταν πάντα από τη γέννηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος μέχρι και την πρώτη δεκαετία του 2000 ένας από τους θεμέλιους λίθους του πρωταθλήματος.
Το Ακρόπολις ήταν πάντα ένας αγώνας που κάθε οδηγός και ομάδα, που συμμετείχαν στα ράλι ήθελαν να το έχουν στο βιογραφικό τους. Ήθελαν να το κερδίσουν με τα κύπελλα να κοσμούν την αίθουσα με τα τρόπαια.
Η απουσία του Ράλλυ Ακρόπολις για 8 ολόκληρα χρόνια από τα σαλόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, , από άστοχες ενέργειες έφερε την Ελλάδα στη δυσμενή θέση του «φτωχού συγγενή», από αυτή του κυρίαρχου παίκτη στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλι.
Αυτή τη δύσκολη οκταετία που το Ράλλυ Ακρόπολις έλειπε από το παγκόσμιο πρωτάθλημα έφεραν πίσω το σπορ στη χώρα μας, όχι μόνο από τη διεθνή σκηνή, αλλά και στην εθνική πραγματικότητα.
Το σπορ κύλησε προς τα κάτω δραματικά. Ισως, αυτή να ήταν η απάντηση, σε όσους ευαγγελίζονταν ένα δυνατό ελληνικό πρωτάθλημα χωρίς το Ακρόπολις.
Έγινε σύντομα κατανοητό, πως χωρίς το Ράλλυ Ακρόπολις είμαστε ανύπαρκτοι, σε ο,τι αφορά το motorsport, εντός και εκτός Ελλάδας.
Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, είτε στηρίζει κάποιος τον εθνικό μας αγώνα, είτε όχι.
Οκτώ χρόνια χωρίς το Ράλι Ακρόπολις βίωσε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, τον αποκλεισμό και την απόλυτη εσωστρέφεια.
Ούτε δυνατό ελληνικό πρωτάθλημα είχαμε, ούτε και αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι διαθέταμε.
H απόλυτη απομόνωση.
Χάσαμε με μιας τις εξελίξεις του σπορ. Εξελίξεις που παρακολουθούσαμε για χρόνια να συμβαίνουν στα ελληνικά βουνά με την παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις, με top ομάδες, top πληρώματα, top αυτοκίνητα, top μηχανικούς, top, top top….
Αυτή τη συνέχεια της εξέλιξης τη χάσαμε. Απομονωθήκαμε. Φάγαμε τις σάρκες μας σε ένα χώρο που κοσμούσε τον αθλητισμό στον Ελλαδικό χώρο, και γίναμε πεδίο εσωτερικών μαχών.
Το Ράλλυ Ακρόπολις δεν πέθανε. Αναγεννήθηκε μέσα από τις στάχτες του-το 2021- και έκανε αισθητή την παρουσία του δυνατά όπως πάντα ήξερε να κάνει.
Ο συνδυασμός των νέων παιδιών με την εμπειρία των παλιών, που αντέχουν ακόμα, έδωσε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Πάμε για άλλα, ακόμα καλύτερα, από ότι προβλέπεται ότι θα γίνουν, από φέτος στον Εθνικό μας αγώνα. Το Ράλλυ Ακρόπολις πάντα έπαιζε το ρόλο του υλικού εκείνου, που ενώνει, όσους ασχολούνται με το σπορ.
Και τώρα αυτό το ρόλο πρέπει να παίξει στα εσωτερικά του χώρου και ταυτόχρονα να λάμψει σε διεθνές επίπεδο.
Το WRC ήταν, είναι και θα είναι εδώ, στα ελληνικά βουνά. Εδώ θα τρέχουν οι εξελίξεις του, εδώ θα έρχονται κάθε χρόνο στη μικρή ολυμπιάδα που λέγεται, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Και η Ελλάδα θα είναι το κέντρο του κόσμου για όσες μέρες κρατά ο εθνικός μας αγώνας.
Ναι, ζηλεύουμε που δεν γίνεται εδώ η φιέστα για τα 50 χρόνια από τη γέννηση του WRC.
Nαι, θα θέλαμε να δούμε στα ελληνικά βουνά αυτοκίνητα και οδηγούς θρύλους, που έγραψαν με χρυσά γράμματα τα ονόματά τους στις σελίδες της ιστορίας του WRC, να ξαναζωντανεύουν μπροστά στους Έλληνες θεατές τα κατορθώματά τους.
Αυτή είναι η αλήθεια! Ωστόσο η χαρά μας είναι μεγάλη που το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ξανά δυνατό και είναι εδώ σε κάθε πέτρα και σύννεφο σκόνης που σηκώνει το αγωνιστικό που περνά. Σε κάθε θεατή που καταπίνει τη σκόνη με ευχαρίστηση. Σε κάθε μαγικό ήχο από το αγωνιστικό που φτάνει!
Το Ράλι Ακρόπολις ήταν, είναι και θα είναι ένας από τους ισχυρούς πυλώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Χρόνια μας Πολλά! Κλείνουμε φέτος τα 50 χρόνια WRC και έχουμε βάλει πλώρη για τα 100!
Eυχή όλων μας να μη ξαναλείψει ποτέ ο εθνικός μας αγώνας από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Και δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη φωτογραφία για τα 50 χρόνια του WRC γιορτάζεται με το Ford Escort των Ari Vatanen-David Richards, νικητές στο Ράλλυ Ακρόπολις το 1981 με φόντο τους βράχους των Μετεώρων.
Photo: McKlein