Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Peugeot 308 δεν αποτελούσε μυστικό, ωστόσο μέχρι τώρα δε γνωρίζαμε τα ακριβή τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Η γαλλική εταιρεία λοιπόν επιβεβαίωσε ότι το νέο 308 θα μπει στην πρίζα, κάτι βέβαια που ήδη το έχει κάνει με τις plug-in υβριδικές του εκδόσεις, οι οποίες βρίσκονται στην γκάμα του μαζί με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το επερχόμενο e-308, το οποίο θα είναι αδελφό μοντέλο του Astra-e (Peugeot και Opel ανήκουν στον Όμιλο Stellantis) εκτιμάται ότι δε θα προσφέρεται μόνο με hatchback αμάξωμα, αλλά και με το πρακτικότερο station wagon.
Θα ανεγερθεί πάνω στη μακρύτερη και ηλεκτροκίνητη έκδοση της πλατφόρμας EMP2. Ο εμπρός τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας θα παράγει 156 ίππους και 270 Nm ροπής, επομένως σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά e-208 και e-2008 επιτυγχάνει 20 ίππους και 10 Nm ροπής περισσότερο.
Η κίνηση θα μεταδίδεται αποκλειστικά στο μπροστινό άξονα. Η μπαταρία 400V τώρα θα έχει ωφέλιμη χωρητικότητας 50 kWh (μεικτή 54 kWh) και θα υποστηρίζει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης 100 kW, ενώ η αυτονομία που θα προσφέρει ανέρχεται σχεδόν στα 400 χλμ. Χάρη σε κάποια νέα χημικά στοιχεία της μπαταρίας η επίσημη μέση κατανάλωση ενέργειας έχει υπολογιστεί στις 12,4 kWh/100 χλμ.
Δείτε ακόμα
Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο e-308 αναμένονται ανεπαίσθητες, ενώ με hatchback αμάξωμα το πορτμπαγκάζ του θα έχει χωρητικότητα 361 λίτρα. Το βάρος της μπαταρίας θα αντισταθμιστεί από την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης και έτσι το e-308 θα ζυγίζει περίπου 1.600 κιλά.
Η παραγωγή του e-308 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2023 και λίγο μετά θα αρχίσει το λανσάρισμα του. Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι από το 2030 κάθε νέο μοντέλο της Peugeot θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, αλλά η απόφαση αυτή αφορά μόνο την Ευρώπη. Στις διεθνείς αγορές θα συνεχίσει να προσφέρει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρες-πετρελαιοκινητήρες) και την επόμενη δεκαετία.