Aπό τα πιο πετυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα στην κατηγορία R5 είναι το Skoda Fabia.
372 Fabia R5 και Fabia R5 Evo έχουν πουληθεί σε ιδιωτικές ομάδες, από τα οποία 46 το 2020, σε αυτήν την πολύ δύσκολη χρονιά λόγω Covid-19 που ανέτρεψε τα πάντα.
Η Skoda αφήνει το 2020 έχοντας κατακτήσει 14 τίτλους στις 4 γωνίες της Γης. Από τη Ναμίμπια στο κέντρο της Αφρικής μέχρι τη Λιθουανία και τις ΗΠΑ.
Αυτά λοιπόν τα 372 Skoda Fabia R5, που διατέθηκαν σε 132 ομάδες από 65 χώρες, από τα 1.000 περίπου αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, τα οποία είναι ένα σκαλοπάτι πριν από τα αυτοκίνητα WRC, έχουν κερδίσει 1.255 ράλι και τα πληρώματα έχουν ανέβει στο βάθρο 2.948 φορές.
Που όμως οφείλεται αυτή η επιτυχία των Fabia R5 και Fabia R5 Evo.
Εκτός ότι πρόκειται για ένα καλό αγωνιστικό αυτοκίνητο, εξελιγμένο στα όρια των κανονισμών, το «μυστικό» είναι η διάθεση των εξαρτημάτων.
Ετσι οι ομάδες έχοντας άμεση πρόσβαση στο πιο σημαντικό κεφάλαιο των αγωνιστικών αυτοκινήτων, μετά την αγορά, τα ανταλλακτικά, επόμενο ήταν το Fabia R5 να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον.
Ήταν και ανταγωνιστικό, πιο φιλικό από το πιο δύσκολο και πιο επαγγελματικό Volkswagen Polo R5 (που ήταν το καλύτερο της κατηγορίας, αλλά η παραγωγή σταμάτησε με το κλείσιμο του αγωνιστικού τμήματος) με το Ford Fiesta R5 παρά τις όποιες προσπάθειες της M–Sport, δεν βρήκε ποτέ το δρόμο απέναντι στα Fabia R5.
Aπό τις άλλες ομάδες η Hyundai με το i20 R5 φέτος έδειξε περισσότερο ενδιαφέρον, και αυτό το ενδιαφέρον συνεχίζεται με το νέο i20 Rally 2 (η κατηγορία R5 από το 2021 θα ονομάζεται Rally2) που θα είναι έτοιμο κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής ραστώνης.
Η Citroen με το C3 R5 στην Ιταλία έδρεψε τις περισσότερες δάφνες, κατακτώντας νίκες και πρωταθλήματα, ενώ έχει έτοιμο την έκδοση του 2021.
H Peugeot μπορεί να ήταν από τις πρώτες που παρουσίασαν αυτοκίνητο της κατηγορίας, το 208 Τ16 R5, αλλά «γύρισαν» σελίδα και έχουν ετοιμάσει το 208 για τις μικρότερες κατηγορίες, όπως και η M–Sport για το Fiesta.
Σαν διάττοντες αστέρες εμφανίστηκαν στην κατηγορία κάτι Mitsubishi και Proton. Όπως εμφανίστηκαν ξαφνικά, έτσι και χάθηκαν.
Skoda: Δοκιμές στεγανοποίησης σε μια άλλη εποχή
Όμως στους αγώνες η εξέλιξη δεν σταματάει ποτές.
Ετσι η Skoda Motorsport εξέλιξε για το 2021 το Fabia Rally 2 Evo ώστε να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό.
Οι βελτιώσεις αφορούν την χαρτογράφηση του 1.6 turbo κινητήρα με επανασχεδισμένο intercooler και εξάτμιση, με ισχύ να αγγίζει τους 290 ίππους. Θεωρητικά γιατί οι πληροφορίες αναφέρουν πάνω από 300 ίππους.
Στο κιβώτιο ταχυτήτων και για Ειδικές Διαδρομές με υψηλές ταχύτητες η Skoda διαθέτει πλέον πιο «μακριές» σχέσεις που αυξάνουν την τελική ταχύτητα από τα 187 χλμ./ώρα στα 202 χλμ./ώρα.
Σε Ειδικές Διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση διατίθεται νέο διαφορικό (48/70) τόσο για ασφάλτινες, όσο και χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές.
Νέα αμορτισέρ της ZF, ακόμα πιο ενισχυμένο πίσω υποπλαίσιο, σύστημα ψύξης των πίσω φρένων που επιτρεπόταν μόνο στα ασφάλτινα ράλι, τώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε χωμάτινα ράλι, προστατεύοντας τα φρένα από την υπερθέρμανση.
Το σύστημα πρέπει να εγκατασταθεί σε συνδυασμό με μια καθορισμένη ποδιά προστασίας για το πίσω διαφορικό. Δεδομένου ότι χαρακτηρίζεται ως «Variant Option», η χρήση της νέας συσκευής ψύξης δεν είναι υποχρεωτική και μπορεί να μην τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο.
Νέα βαλβίδα «ανακούφισης» για το δοχείο καυσίμων (η αχίλλειος πτέρνα των Fabia R5 που είχε σαν αποτέλεσμα την πρόκληση φωτιάς) .
Για τον οδηγό υπάρχει νέο τιμόνι με μπουτόν για περισσότερες από 8 χρήσεις και πληροφορίες και για τον συνοδηγό νέος «γρύλος» ανύψωσης του αυτοκινήτου, πιο εύκολος στην τοποθέτηση αλλά και στη χρήση.
Για τα νέα εξαρτήματα το Δελτίο Αναγνώρισης από το τεχνικό τμήμα της FIA θα είναι προς διάθεση, από τις 4 Ιανουαρίου 2021, όπως και το αυτοκίνητο καθώς η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ανοίγει με το ράλι Μόντε Κάρλο (21-24 Ιανουαρίου).
Ποιοι όμως βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη του νέου Skoda Fabia Rally 2 Evo καθώς και των νέων εξαρτημάτων.
Σημειώστε τα ονόματα.
Αντρέας Μίκελσεν, Κρις Μικ, Γιαν Κοπέτσκι, Πόντους Τίντεμαν, Όλιβερ Σόλμπεργκ, Έμιλ Λίντχολμ.