Τα γράμματα WRX έχουν μείνει χαραγμένα στο μυαλό κάθε φίλου της αυτοκίνησης ως συνώνυμο των γρήγορων εκδόσεων της Subaru, η οποία τώρα παρουσίασε την πέμπτη γενιά του μοντέλου.
Αν και στο παρελθόν το WRX έμπαινε μετά το Impreza, από το 2014 αποτελεί ανεξάρτητο μοντέλο. Στη νέα του γενιά έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Global Platform, την οποία συναντάμε και στο Outback.
Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ολοκαίνουριος κινητήρας, ο οποίος όμως δε θα μπορούσε να μη συνεχίσει να είναι boxer. Το νέο σύνολο είναι στα 2.4 λίτρα (το παλιό ήταν στα 2.0 λίτρα), χρησιμοποιεί καινούριο turbo και αποδίδει 275 ίππους και 349 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται μπορεί να είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων ή CVT 8 προκαθορισμένων σχέσεων, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη. Η ονομασία του δεύτερου είναι Subaru Performance Transmission.
Φυσικά η μετάδοση γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, σημαντική βοήθεια ώστε η δύναμη να βγαίνει πάντα με ομαλό τρόπο στο δρόμο αποτελεί η ύπαρξη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Σχεδιαστικά η Subaru διατήρησε κάποια γνώριμα και παραδοσιακά στοιχεία όπως η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό. Τα φωτιστικά σώματα, η γρίλια, τα ανοίγματα πιο χαμηλά και γενικότερα όλη η μπροστά όψη δείχνει ολοφάνερα τον επιθετικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και πίσω, όπου οι έντονες γωνίες που σχηματίζουν τα φώτα αλλά και ο προφυλακτήρας, δεν αφήνουν περιθώριο να το μπερδέψεις με κάτι άλλο.
Στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη 11.6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, με το ηχοσύστημα να προέρχεται από τη Harman/Kardon.
Ένα εντελώς νέο χαρακτηριστικό στην πέμπτη γενιά του WRX, το οποίο δεν έχουμε συναντήσει ποτέ ξανά στο μοντέλο είναι οι ενεργές αναρτήσεις. Ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ρυθμιστούν σε τρία επίπεδα τα Comfort, Normal και Sport.
Το επόμενο διάστημα η Subaru θα παρουσιάσει και την ταχύτερη έκδοση του μοντέλου, η οποία αναμενόμενα θα ονομάζεται WRX STI.
Παρά το γεγονός ότι το ελληνικό κοινό έχει αγαπήσει όσα τα WRX και WRX STI συμβολίζουν, δε θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τη νέα γενιά καθώς η Subaru αποφάσισε το μοντέλο να μην έρθει καθόλου στην Ευρώπη.