Το Αygo X της Toyota είναι ένας από τους ελάχιστους πρεσβευτές της μικρής κατηγορίας, μετά την άτσαλη είσοδο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη ζωή μας.
Παρακολουθώντας την πορεία των αυτοκινητοβιομηχανιών, (διαβάστε εδώ περισσότερα για τα λεγόμενα city-cars,) τα αυτοκίνητα πόλης όλο και λιγοστεύουν.
Και όμως αποτελούν τη λύση για την πόλη, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μια τάση για ενδυνάμωση της μικροκινητικότητας.
Μόνο που με αυτά τα «αυτοκινητάκια» που τα περισσότερα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, δεν μπορείς να ταξιδέψεις καθώς απαγορεύεται η κίνησή τους στα Εθνικά Δίκτυα, ενώ τα περιορίζει και η αυτονομία.
Ενώ με το Toyota Aygo X μπορείς να πας παντού.
Aygo X λοιπόν ή αν προτιμάτε το crossover για την πόλη.
Εδω να ανοίξουμε μια παρένθεση και από τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες , Citroen, Peugeot, Toyota, που ξεκίνησαν το project το 2005 με τα τρία μικρά αυτοκίνητα C1, 108, Aygo, αντίστοιχα, πάνω στις ίδιες βάσεις και τα ίδια μηχανικά στοιχεία, η συνεργασία έληξε το 2022 και η Toyota συνέχισε μόνη της παρουσιάζοντας το Aygo X.
Toyota: Τέσσερις οι πόρτες για το Aygo X
Αποκλειστικά με 4 πόρτες και προχώ design που γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό με τη διχρωμία σε οροφή και πίσω μέρος ενισχύοντας την εικόνα με τα μαύρα πλαστικά στους θόλους και στον προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό την εξωτερική χρωματική επιλογή τη συναντάμε πέριξ του επιλογέα, στο τιμόνι, περιμετρικά της οθόνης αφής 9 ιντσών (στη βασική είναι 7 ιντσών).
Το καντράν είναι αναλογικό και το τιμόνι φέρει μια σειρά από μπουτόν.
Είναι ένα design-νατο αυτοκίνητο πόλης με τις εξής διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 3.700/1.740/1.525 χλστ. με μεταξόνιο 1.540 χλστ.
Να προσθέσουμε οτι το Toyota Aygo X των φωτογραφιών έφερε ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά 175/50.
O χώρος των αποσκευών
Για τις καθημερινές σας αγορές ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 231 λίτρα και 829 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Ο κινητήρας σε όλες τις εκδόσεις είναι ένας. Ατμοσφαιρικός ενός λίτρου 72 ίππων με 93 Nm ροπής.
Το σκουρόχρωμο κόκκινο των φωτογραφιών έφερε αυτόματο κιβώτιο CVT με τη βασική 5άρι μηχανικό.
Το αυτοκίνητο βρίσκει τα τέλεια πατήματά του εντός του αστικού ιστού.
Είναι σβέλτο στα φανάρια, παρκάρει σχεδόν παντού, ο οδηγός κάθεται ψηλά με την ορατότητα προς τα πλάγια και πίσω να περιορίζεται λόγω σχεδιασμού.
Τα πίσω παράθυρα ανοίγουν σαν φυσαρμόνικα, προ τα έξω δηλαδή και τα καθίσματα φέρουν ενιαία προσκέφαλα.
Το αυτόματο κιβώτιο έχει το χαρακτηριστικό θόρυβο των CVT, ειδικά όταν αναζητάτε γρήγορες επιταχύνσεις.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ κάτι που θα λατρέψουν οι φίλες μας οι σοφερίνες.
Αυτοκίνητο πόλης όμως σημαίνει και οικονομία. Το κομπιούτερ έδειξε μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Αν και για ένα city-car οι επιδόσεις δεν έχουν και τόση σημασία, εντούτοις υπάρχει ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό.
Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 151 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 14,8 δευτ. και οι εκπομπές σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 113 γρ./χλμ.
Design, ευελιξία, θέσεις για τέσσερις (σε συνδυασμό με το σωματότυπο οδηγού-συνοδηγού) προσφέρει το χαριτωμένο ιαπωνικό city-car.
Οι τιμές στη βασική έκδοση ξεκινούν από τα 15.470 ευρώ και με το κιβώτιο CVT από τα 18.240 ευρώ.