Το Toyota GR86 θα έρθει στην Ευρώπη όμως οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το αγοράσουν μόνο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόκειται για τη νέα γενιά του GT 86, ενός οδηγοκεντρικού μοντέλου το οποίο ξεκίνησε να παράγεται το 2012.
Η ανάπτυξή του είχε γίνει σε συνεργασία με τη Subaru, η οποία είχε κυκλοφορήσει τη δική της εκδοχή του μοντέλου, με την ονομασία BRZ. Η ίδια συνταγή έχει ακολουθηθεί και στη νέα γενιά του μοντέλου, η οποία άλλαξε ελάχιστα το όνομά της και πλέον ονομάζεται Toyota GR86. Αντίθετα, η Subaru διατήρησε ακριβώς ίδιο το όνομα του δικού της μοντέλου.
Όσον αφορά το Toyota GR86, παρουσιάστηκε τον Απρίλιο στην αμερικανική αγορά και τώρα ανακοινώθηκε ότι θα περάσει τον Ατλαντικό και θα έρθει στην Ευρώπη. Η διάθεσή του θα ξεκινήσει από την άνοιξη του 2022, όμως θα συνεχιστεί μόλις για δύο περίπου χρόνια.
Δείτε ακόμα
Στο πλαίσιο του Kenshiki European Forum, ενός συνεδρίου που γίνεται κάθε χρόνο, η εταιρεία αποκάλυψε ότι το sport μοντέλο της από το 2024 και μετά δε θα είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές ρύπων, οπότε θα πρέπει να σταματήσει η διάθεσή του στις ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι στην Toyota γνωρίζουν εκ των προτέρων την κατάσταση, επέλεξαν να προχωρήσουν κανονικά στην πώληση του αυτοκινήτου στη Γηραιά ήπειρο.
Το Toyota GR86 έχει κάτω από το καπό boxer κινητήρα 2.4 λίτρων ο οποίος αποδίδει 234 ατμοσφαιρικούς ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ιαπωνικής μάρκας με αν συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 6.3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι στα 226 χλμ./ώρα. Αν επιλεγεί το αυτόματο κιβώτιο το 0-100 χλμ./ώρα πάει στα 6.9 δευτερόλεπτα και η τελική μειώνεται στα 216 χλμ./ώρα.
Με τα παραπάνω χαρακτηριστικά και δεδομένου ότι ο κινητήρας δε διαθέτει υβριδικό χαρακτήρα ούτε σε ήπιο βαθμό, ενώ δεν τοποθετείται και φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων GPF (αντίστοιχο του DPF που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες), δε θα είναι παράλογο όταν ανακοινωθούν οι εκπομπές ρύπων να δούμε κάποια τιμή γύρω στα 200 γρ. CO2/χλμ. Αυτό είναι που κάνει αδύνατη την εμπορική διάθεση του μοντέλου στην Ευρώπη για μετά το 2023.