Το υβριδικό Yaris θα θυμίσει σε πολλούς η πρώτη στην ιστορία του μοντέλου υβριδική υλοποίηση του Mazda 2 και όχι τυχαία.
Οι δύο εταιρείες έχουν στενή συνεργασία και αυτό αποτυπώνεται έντονα όπως μπορούμε να δούμε και από τις φωτογραφίες.
Ότι η εταιρεία ετοίμαζε υβριδική εκδοχή για το Mazda 2 ήταν γνωστό εδώ και αρκετό καιρό, οπότε αυτό που περιμέναμε ήταν η αποκάλυψη, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα Toyota Yaris με το σήμα της Mazda.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο αξίζει να αναφέρουμε πως παρά το γεγονός ότι το σήμα της Mazda δεν είναι οβάλ όπως εκείνο της Toyota, οι σχεδιαστές κατάφεραν να το ενσωματώσουν αρμονικά χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν ούτε στο ελάχιστο κάποιο από τα πάνελ του αμαξώματος.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το εσωτερικό, όπου όσο και να ψάξει κάποιος, η μόνη διαφορά που θα εντοπίσει κάποιος ανάμεσα στο Yaris και το Mazda 2 είναι το σήμα της τελευταίας στο τιμόνι.
Δείτε ακόμα
Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-B, έχει μήκος 3.940 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ. δηλαδή ακριβώς τα ίδια νούμερα με το Yaris, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 286 λίτρα αποσκευών.
Ο κινητήρας βενζίνης είναι τρικύλινδρος στα 1.5 λίτρα και αποδίδει 93 ίππους, ενώ ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 80 ίππους, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Η κατανάλωση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP είναι στα 3.8 – 4.0 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 87 – 93 γρ. CO2/χλμ.
Έτσι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9.7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Mazda προσφέρει κάποιο υβριδικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Μέχρι τώρα σε όλη την γκάμα της εταιρείας υπήρχαν μόνο ήπια υβριδικοί κινητήρες, καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30.
Η συνεργασία αυτού του επιπέδου ανάμεσα σε Toyota και Mazda έχει αρχίσει εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς από το 2016 μέχρι και το 2020 η Toyota πωλούσε το Toyota Yaris ως Mazda 2 στην αμερικανική αγορά.