Αν είναι καλός σε κάτι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αυτό είναι σίγουρα στο να οργανώνει φιέστες για να γιορτάζει τις «επιτυχίες του» και το Togg T10X είναι μια από αυτές.
Το πιο πρόσφατο σόου που έδωσε, ήταν με αφορμή την έναρξη παραγωγής του πρώτου εθνικού αυτοκινήτου της Τουρκιάς. Ο λόγος για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Togg T10X, το οποίο παρέλαβε ο ίδιος, σε μια λαμπερή εκδήλωση -εννοείται με τηλεοπτική κάλυψη- στο Προεδρικό Μέγαρο στην Άγκυρα.
Μάλιστα, ο Τούρκος Πρόεδρος οδήγησε, για ακόμα μια φορά, το Togg T10X, γύρω από το Προεδρικό Μέγαρο, έχοντας στη θέση του συνοδηγού τη σύζυγό του Εμινέ Ερντογάν. Φυσικά δεν παρέλειψε να πλέξει το εγκώμιο του Togg T10X, δηλώντας μεταξύ άλλων: «Από σήμερα, αρχίζουμε να βλέπουμε την Togg στους δρόμους, το οποίο δε θα κοσμεί μόνο τους δρόμους της Τουρκίας, αλλά όλου του κόσμου. Πρόκειται για ένα σύμβολο της τεχνολογικής προόδου, της οικονομικής ανάπτυξης και της παγκόσμιας φήμης της Τουρκίας». Ωστόσο για τους περισσότερους Τούρκους πολίτες-με την υφιστάμενη οικονομική κρίση στη χώρα-το Togg T10X είναι μάλλον απλησίαστο, λόγω των υψηλών τιμών του.
Togg T10X: Τιμές-εξοπλισμός
Η βασική εξοπλιστική έκδοση V1 με κίνηση στους πίσω τροχούς, με πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίππων-350 Νm ροπής) και μπαταρία χωρητικότητας 52.4 kWh (επίσημη αυτονομία 314 χλμ.) ξεκινάει από 953.000 τουρκικές λίρες, δηλαδή περίπου 47.500 ευρώ.
Διατίθεται επίσης και με μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 88.5 kWh (επίσημη αυτονομία 523 χλμ.) και με το πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο V2, ενώ η τιμή ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά στις 1.215.000 τουρκικές λίρες, περίπου στα 60.200 ευρώ.
Τετρακίνητες εκδόσεις του T10X με δυο ηλεκτροκινητήρες (συνδυαστική ισχύ 435 ίπποι και 700 Nm ροπής) θα διατεθούν από το Οκτώβριο του 2023. Για τις μπαταρίες η Togg συνεργάζεται με την κινέζικη Farasis Energy. Το 2021, οι δύο εταιρείες ίδρυσαν την κοινοπραξία Siro, η οποία ξεκίνησε τη δοκιμαστική παραγωγή μπαταριών τον Αύγουστο του 2022. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 150 kW, ενώ για τη μικρή μπαταρία το Togg καθορίζει χρόνο φόρτισης 30 λεπτών από 20-80%, αλλά για τη μεγάλη μπαταρία δεν υπάρχει σχετική ενημέρωση.
Αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο εσωτερικό του Togg T10X, όπου υπάρχουν συνολικά τρεις οθόνες. Μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς για τον έλεγχο του κλιματισμού και μια μεγάλη (29 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων που εκτείνεται μέχρι την πλευρά του συνοδηγού.
Στη «φαρέτρα» του Togg T10X υπάρχει σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα, κυρίως σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υποστηρίζουν και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.
Η εξαγωγή του Togg Τ10Χ σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2024, ενώ φέτος στο εργοστάσιο του Γκεμλίκ έχει ανακοινωθεί ότι θα κατασκευαστούν 17.000 έως 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
https://youtu.be/tXvNxAJadIg