O σκληρά δοκιμαζόμενος λαός της Τουρκίας, ειδικά μετά το φονικό σεισμό, μάλλον δε θα ενδιαφερθεί και πολύ στη δεδομένη φάση, για το πρώτο εθνικό αυτοκίνητο της χώρας.
Ο λόγος για το νέο T10X, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της νεοσύστατης Togg, η οποία ανακοίνωσε το λανσάρισμα του στην τοπική αγορά, ενώ οι παραδόσεις θα αρχίσουν τον Ιούλιο. Η αρχική τιμή του πάντως, σίγουρα δε χαρακτηρίζεται προσιτή, ειδικά με βάση την κατάσταση της εγχώριας οικονομίας.
Η βασική εξοπλιστική έκδοση V1 με κίνηση στους πίσω τροχούς, με πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίππων-350 Νm ροπής) και μπαταρία χωρητικότητας 52.4 kWh (επίσημη αυτονομία 314 χλμ.) ξεκινάει από 953.000 τουρκικές λίρες, δηλαδή περίπου 47.500 ευρώ. Σημειώνεται ότι στην τιμή περιλαμβάνεται Φ.Π.Α 18% και ειδικός φόρος κατανάλωσης 10%.
Διατίθεται επίσης και με μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 88.5 kWh (επίσημη αυτονομία 523 χλμ.) και με το πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο V2, ενώ η τιμή ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά στις 1.215.000 τουρκικές λίρες, περίπου στα 60.200 ευρώ. Τετρακίνητες εκδόσεις του T10X με δυο ηλεκτροκινητήρες (συνδυαστική ισχύ 435 ίπποι και 700 Nm ροπής) θα διατεθούν από το Οκτώβριο του 2023.
Για τις μπαταρίες η Togg συνεργάζεται με την κινέζικη Farasis Energy. Το 2021, οι δύο εταιρείες ίδρυσαν την κοινοπραξία Siro, η οποία ξεκίνησε τη δοκιμαστική παραγωγή μπαταριών τον Αύγουστο του 2022. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 150 kW, ενώ για τη μικρή μπαταρία το Togg καθορίζει χρόνο φόρτισης 30 λεπτών από 20-80%, αλλά για τη μεγάλη μπαταρία δεν υπάρχει σχετική ενημέρωση.
Αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο εσωτερικό του T10X, όπου υπάρχουν συνολικά τρεις οθόνες. Μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς για τον έλεγχο του κλιματισμού και μια μεγάλη (29 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων που εκτείνεται μέχρι την πλευρά του συνοδηγού.
Στη φαρέτρα του T10X υπάρχει σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα, κυρίως σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υποστηρίζουν και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.
Η εξαγωγή του Τ10Χ σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2024, ενώ φέτος στο εργοστάσιο του Γκεμλίκ έχει ανακοινωθεί ότι θα κατασκευαστούν 17.000 έως 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.