Του γίνομαι 18 θα γράφουν όλα τα ελαστικά που η Pirelli θα δώσει στις ομάδες γα το Γκραν Πρι στο Αμπού Ντάμπι.
Το τελευταίο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν θα κρίνει ποιος θα πάρει τον τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές, όμως για την Pirelli έχει ξεχωριστή σημασία για ακόμα ένα λόγο.
Αυτή θα είναι η τελευταία φορά που οι Ιταλοί πρέπει να φέρουν ελαστικά 13 ιντσών στην πίστα για ένα αγωνιστικό τριήμερο.
Από την επόμενη σεζόν τα μονοθέσια της Formula 1 θα χρησιμοποιούν ελαστικά 18 ιντσών, με αυτή να είναι μία από τις πολύ μεγάλες αλλαγές που θα γνωρίσουμε μπαίνοντας στο 2022.
Πρόκειται για μία αλλαγή την οποία η εταιρεία ήθελε εδώ και πολλά χρόνια. Βασική αιτία αυτής της επιθυμίας είναι να αυξηθεί η συνάφεια του αθλήματος με τα αυτοκίνητα δρόμου.
Δείτε ακόμα
Ένας από τους λόγους που η Pirelli θέλει να βρίσκεται στη Formula 1 είναι για να συγκεντρώνει δεδομένα και να οδηγείται σε αποτελέσματα, τα οποία θα τη βοηθήσουν να φτιάξει καλύτερα ελαστικά για το δρόμο. Όμως αν τα δεδομένα είναι από ελαστικά 13 ιντσών, τότε δεν είναι πολύ χρήσιμα καθώς οι συνήθεις διαστάσεις στα αυτοκίνητα είναι από 15 – 16 ίντσες και πάνω.
Με τη μετάβαση της Formula 1 στις 18 ίντσες, πλέον τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της Pirelli θα είναι τέτοια ώστε η τεχνογνωσία να περνάει πολύ πιο εύκολα και γρήγορα στα ελαστικά δρόμου.
Η Pirelli δοκίμασε για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών για τη Formula 1 το 2014 στο Silverstone, με τον εφεδρικό οδηγό της Lotus, Charles Pic. Αρχικά η Formula 1 σχεδίαζε να περάσει σε ελαστικά 18 ιντσών το 2021, η αλλαγή ήταν μέρος ενός πακέτου νέων τεχνικών κανονισμών. Όμως αυτό το πακέτο λόγω πανδημίας θα εφαρμοστεί ένα χρόνο αργότερα το 2022. Εν τω μεταξύ η Pirelli χρησιμοποιεί ήδη με επιτυχία τα ελαστικά 18 ιντσών στη Formula 2 από το 2020. Επίσης έχει συμπληρώσει 36 μέρες δοκιμών εξέλιξης με μονοθέσια Formula 1 ειδικά τροποποιημένα για να μπορούν να φιλοξενήσουν τις νέες διαστάσεις των ελαστικών 18 ιντσών.
Η πρώτη νίκη για τα ελαστικά 13 ιντσών της Pirelli ήρθε στο Γαλλικό Grand Prix του 1985 με τον Nelson Piquet που οδηγούσε για λογαριασμό της Brabham-BMW. Η Pirelli γύρισε με το νέο κανονισμό για τα ελαστικά 13 ιντσών από το 1989 (δύο χρόνια μετά την γέννηση του ονόματος P Zero) έως το 1991. Επέστρεψε ξανά ως αποκλειστικός συνεργάτης σε όλο τον πλανήτη το 2011: Τότε πήρε τον τίτλο ο Sebastian Vettel για λογαριασμό της Red Bull και για πρώτη φορά μ’ ένα ελαστικό Pirelli 13 ιντσών. Από τότε που η Pirelli επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως
αποκλειστικός προμηθευτής περισσότερα από 400.000 ελαστικά 13 ιντσών παρήχθησαν στα εργοστάσια του Izmit στην Τουρκία και της Slatina στη Ρουμανία.