Στη «γειτονιά» μας βρίσκεται το νέο i20 Ν, καθώς η παραγωγή του ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Hyundai που βρίσκεται στην πόλη Ιζμίτ της Τουρκίας.
Ο λόγος για το εργοστάσιο Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS), το οποίο είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο που διαθέτει η κορεάτικη εταιρεία έξω από την παρτίδα της. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο εγκαινιάστηκε το 1997, απασχολεί 2.500 υπαλλήλους, ενώ ο ετήσιος όγκος παραγωγής του είναι 230.000 οχήματα.
Διαθέτει τέσσερις κύριες γραμμές παραγωγής, ενώ το 2019 γιορτάστηκε το ορόσημο παραγωγής των συνολικά 2 εκατομμυρίων οχημάτων. Το i20 έχει σημειώσει το υψηλότερο αριθμό παραγωγής στο Ιζμίτ, ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο.
Υπενθυμίζουμε ότι το ισχυρότερο i20 N τροφοδοτείται από κινητήρα 1.6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι επιδόσεις του αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
Πόσο κοστίζει το ολοκαίνουργιο Hyundai Bayon στην Ελλάδα;
Παράλληλα στο Ιζμίτ ξεκίνησε η παραγωγή και του i20 N Line, το οποίο διακρίνεται για τη σπορτίφ σχεδίαση του, αντλώντας έμπνευση από το κορυφαίο i20 N. H γκάμα με τους κινητήρες του νέου i20 N Line περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.2 ΜPI των 84 ίππων και τον Turbo 1.0 T-GDI των 100 ή 120 ίππων.
Προαιρετικό με τους 100 ίππους είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και στάνταρ με τους 120 ίππους. Σημειώνεται ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνδυάζεται με το κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Αμφότερα τα i20 N και i20 N Line θα λανσαριστούν στην Ευρώπη το φετινό καλοκαίρι.
Δηλαδή Τούρκικης παραγωγής…& γιατί να αγοράσει κάποιος αυτοκίνητο από την Τουρκία? για να ενισχύσει τον Ερντογάν να προκαλεί ακόμα πιο πολύ & να πουλάει “νταηλίκια” στη Μεσόγειο & όχι μόνον…?!?!…Αναρωτιέμαι πόσο μυαλό μπορεί να έχει κάποιος που θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο εκ Τουρκίας…(Εκφράζω την προσωπική μου θέση & άποψη, τεκμηριωμένα, με όλη την καλή διάθεση…)