Η τεχνολογία είναι όλο εκπλήξεις με την Toyota να δημιουργεί αυτοκίνητα που… πλαγιολισθαίνουν αυτόνομα!
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως δεν ήταν μόνο ένα αυτοκίνητο που πλαγιολίσθαινε… μόνο του, αλλά είχε και παρτενέρ σε μία εντυπωσιακή χορογραφία που ίσως δύο κανονικοί οδηγοί αγώνων να μην μπορούσαν να προσφέρουν.
Πως έγινε εφικτό όμως αυτό το εγχείρημα;
Toyota: Συνεργασία με της TRI με το Πανεπιστήμιο Stanford
Όλα ξεκίνησαν έχοντας στόχο την… ασφάλεια. Ναι, μπορεί να ξενίζει το γεγονός ότι το διπλό drift δεν έγινε για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για λόγους ασφαλείας. Οι μηχανικοί του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota (Toyota Research Institute – TRI) και του Πανεπιστημίου του Stanford συνεργάστηκαν για περισσότερα από επτά χρόνια ώστε να κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή, κάνοντας πειράματα για τη γνωστή διαδικασία του… «ανάποδου τιμονιού», όταν δηλαδή ο οδηγός ελέγχει το αυτοκίνητο στρίβοντας το τιμόνι στην αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη του αυτοκινήτου, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των πίσω τροχών.
Με την προσθήκη του δεύτερου αυτοκινήτου, οι μηχανικοί προσομοίωσαν ακόμα πιο δυναμικές καταστάσεις, όπως ξαφνικά εμπόδια, πεζούς ή ποδηλάτες, τα οποία τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αποφύγουν μόνα τους, αφού ο οδηγός δεν θα έχει τα χέρια του στο τιμόνιι. Άλλωστε η τεχνική του ανάποδου τιμονιού, είναι κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον πάγο ή σε πολύ ολισθηρά οδοστρώματα και, σύμφωνα με τον Κρίς Γκέρντες, καθηγητή μηχανολογίας και Διευθυντή του Κέντρου Έρευνας στον τομέα της αυτοκίνησης του Stanford, η αυτόνομη πλαγιολίσθηση μας οδήγησε στην ανακάλυψη νέων τεχνικών για τον αυτόνομο και ασφαλή έλεγχο των αυτοκινήτων στον πάγο.
Στις δοκιμές που έγιναν στην πίστα Thunderhill Park της Καλιφόρνια, ορίστηκε η μία GR Supra ως «αρχηγός» και η δεύτερη ως «ακόλουθος» με τη μεταξύ τους απόσταση να είναι μερικά… εκατοστά, κινούμενα στο όριο. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση εξελιγμένων αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, που είχαν τη δυνατότητα… εκμάθησης της τεχνικής της πλαγιολίσθησης, όπως θα έκανε ένας οδηγός αγώνων.
Εντός των αυτοκινήτων υπήρχε οδηγός και συνοδηγός, που όμως δεν είχαν καμία επέμβαση στα πηδάλια.
1.35 εκ θάνατοι από τροχαία παγκοσμίως κάθε χρόνο
Στις ΗΠΑ τα τροχαία δυστυχήματα είναι υπεύθυνα για περίπου 40.000 θανάτους κάθε χρόνο, ενώ παγκοσμίως οι απώλειες ανέρχονται σε 1.35 εκ. άτομα. Πολλά από τα δυστυχήματα είναι αποτέλεσμα απώλειας ελέγχου του αυτοκινήτου, λόγω ολισθηρού οδοστρώματος ή κάποιου ξαφνικού εμποδίου, που ένας μέσος οδηγός να μην μπορέσει να αντιδράσει όπως θα έπρεπε. Εκεί θα επέμβει η τεχνική νοημοσύνη και η αυτόνομη οδήγηση, που θα «αναλάβει» το τιμόνι από τον οδηγό και με τους σωστούς χειρισμούς, θα ελέγξει το αυτοκίνητο, μειώνοντας τις πιθανότητες πρόσκρουσης.
Σύμφωνα με τον Αβινάς Μπαλασαντράν, αντιπρόεδρο του τμήματος Ανθρώπινης Διαδραστικής Οδήγησης του TRI, όταν το αυτοκίνητο αρχίζει και ολισθαίνει, βασίζεσαι αποκλειστικά στις δικές σου ικανότητες για να το επαναφέρεις, που ένας μέσος οδηγός να μην έχει την εμπειρία ή τα αντανακλαστικά. Αυτή η νέα τεχνολογία έχει αυτόν ακριβώς το στόχο, να επέμβει τη στιγμή που χρειάζεται σαν «φύλακας άγγελος» και να αντιδράσει όπως ένας έμπειρος οδηγός αγώνων.
Για του λόγου το αληθές, απολαύστε τη… χορογραφία της διπλής πλαγιολίσθησης στο παρακάτω βίντεο