Συμβαίνουν και στην Ιαπωνία, καθώς οι μέτοχοι της Toyota κατηγόρησαν τον Πρόεδρο Άκιο Τογιόντα, εγγονό του ιδρυτή του ιαπωνικού κολοσσού σήμερα Κιχίρο Τογιόντα, ότι αφιερώνει πολύ χρόνο και χρήμα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως προσωπικό του «χόμπι».
Σε έναν κόσμο όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες διοικούνται πλέον από ψυχρούς μάνατζερ που σκέφτονται μόνο τα χρήματα και όχι την απόλαυση της οδήγησης, ένας αληθινός πρόεδρος όπως ο Άκιο Τογιόντα είναι αυτό που μας θυμίζει ένα διάσημο ρητό που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες, αρκετές 10ετίες πριν που έλεγε «Νίκη στην Κυριακή και πουλήστε τη Δευτέρα», γιατί αν η Toyota είναι ο Νο 1 κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις, αυτό οφείλεται και στις μεγάλες επιτυχίες που σημειώνει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Τoyota: Δυνατή παρουσία στο παγκόσμιο motorsport, εκτός της Formula 1
Εκτός από τη Formula 1, που ήταν εντελώς λάθος η όλη στρατηγική, καθώς στους αγώνες δεν δίνει τη λύση το χρονοβόρο Δ.Σ. αλλά η γρήγορη σκέψη του ανθρώπου που ηγείται της ομάδας, κάτι που η Toyota στην κορυφαία μορφή των αγώνων δεν το διαχειρίστηκε σωστά, όπου συμμετέχει η Toyota κερδίζει και κατακτά πρωταθλήματα.
Από τον πιο σκληρό αγώνα ανθρώπων και μηχανών το Ντακάρ, το WRC και φυσικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, το WEC, πλέον τους αγώνες σε Ασία, Ωκεανία, Αφρική, ΗΠΑ.
Και φυσικά εάν δεν ήταν ο Άκιο στο τιμόνι, μερικά μοντέλα όπως για παράδειγμα το GR Yaris ίσως να μην είχαν δει τους προβολείς της δημοσιότητας.
Και όπως και να το κάνουμε δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα να βλέπεις τον πρόεδρο ενός τέτοιου κολοσσού να ασχολείται τόσο ενεργά με τους αγώνες, καθώς δεν παραλείπει να φοράει και αυτός την αγωνιστική φόρμα του και να συμμετέχει σε αγώνες.
Την ίδια τρέλα, αλλά περισσότερο με ιστορικά αυτοκίνητα, έχει και ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, που εκτός ότι και αυτός βρίσκεται κοντά στην ομάδα της Peugeot στο WEC, όταν έχει χρόνο, οδηγεί σε ιστορικούς αγώνες το αγαπημένο του Peugeot 104 SZ και τη Lancia Stratos στα χρώματα της Alitalia που οδηγούσε ο «δράκος» Σάντρο Μουνάρι.
Οπότε αγαπητοί, μακριά από τον «Morizo» το ψευδώνυμο του Άκιο στους αγώνες…, για να έχετε δουλειά στον κολοσσό.