Η Toyota αναμένει ότι η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων της, το 2023, θα ξεπεράσει τα προ-πανδημικά επίπεδα, φθάνοντας έως και 10,6 εκατ. μονάδες.
Προειδοποιεί, ωστόσο, ότι οι τελικές αποστολές μπορεί να είναι 10% χαμηλότερες εάν δεν είναι σε θέση να προμηθευτεί αρκετά ανταλλακτικά, ειδικά ημιαγωγούς.
Ο στόχος που τέθηκε πρόσφατα θα είναι ένα σημαντικό άλμα από τα προγραμματισμένα 9,2 εκατομμύρια οχήματα που προβλέπει η αυτοκινητοβιομηχανία για το οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο.
Η Toyota είχε κατασκευάσει 9,05 εκατομμύρια οχήματα το 2019.
Ως η Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, κτυπάει τώρα ένα καμπανάκι για την υπόλοιπη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της.
Ο Όμιλος Volkswagen δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει να χαλαρώσουν τα σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό και ότι είναι σίγουρη για το 2023, επικαλούμενη τις υψηλότερες παραγγελίες.
Ελλείψεις ανταλλακτικών
Ακόμα κι έτσι, οι ελλείψεις ανταλλακτικών που προκύπτουν από τα lockdown που σχετίζονται με τον COVID έχουν ταλαιπωρήσει τη βιομηχανία, πέρα από το αυξανόμενο κόστος για υλικά και logistics.
«Επί του παρόντος, εργαζόμαστε για έναν όγκο παραγωγής με ανώτατο όριο τα 10,6 εκατομμύρια μονάδες για το 2023», ανέφερε η Toyota σε δήλωσή της τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι υπάρχει «κάτω εύρος διακύμανσης κινδύνου περίπου 10%».
Παρά την πρόβλεψη ανάκαμψης πέρυσι, η εταιρεία έπρεπε να μειώσει τις προοπτικές παραγωγής της για την τρέχουσα περίοδο το Νοέμβριο, επικαλούμενη μια διαρκή έλλειψη τσιπ.
«Όπως λέει η Toyota, αυτή η προοπτική λαμβάνει υπόψη τους κινδύνους που οφείλονται στην προμήθεια ανταλλακτικών», δήλωσε ο Τατσούο Γιόσιντα, αναλυτής του Bloomberg Intelligence. «Ο στόχος των 10,6 εκατομμυρίων οχημάτων αντικατοπτρίζει τη σαφή και ισχυρή επιθυμία της Toyota να επιτύχει αυτόν τον στόχο».
Δύσκολες οι προβλέψεις
Υπογραμμίζοντας τα προβλήματα με τους ημιαγωγούς, η Toyota έδωσε προσωρινά στους αγοραστές νέων αυτοκινήτων μόνο ένα έξυπνο κλειδί αντί για δύο, στα τέλη του περασμένου έτους, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσει με κάποιο τρόπο την κατάσταση. Το μέτρο ισχύει για 14 μοντέλα προς πώληση στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων των σεντάν Crown, των υβριδικών Prius και του πλήρως ηλεκτρικού bZ4X.
«Η κατάσταση φέτος παραμένει δύσκολο να προβλεφθεί λόγω παραγόντων όπως οι (συνεχιζόμενες) ελλείψεις ημιαγωγών και η εξάπλωση του COVID-19», ανέφερε η Toyota.