Ήρθε και η σειρά της Toyota να ανακοινώσει πόσο οχήματα πούλησε το 2020, επομένως θα δούμε κατά πόσο επηρεάστηκε ο ιαπωνικός κολοσσός από την πανδημία του Covid-19.
Αρχικά να πούμε ότι η Toyota Motor Ευρώπης είναι υπεύθυνη για όλες τις χώρες της Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας και της Ρωσίας, καθώς και του Ισραήλ, αλλά και για ορισμένες αγορές της Κεντρικής Ασίας (Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία και Καζακστάν).
Σύμφωνα λοιπόν με την Toyota το περασμένο έτος σημείωσε στην Ευρώπη 993.113 πωλήσεις (συμπεριλαμβανομένων και των Lexus), ενώ σε σύγκριση με το 2019 η μείωση διαμορφώνεται στο -9%.
Toyota: Γιατί κόπηκε η διαφήμιση του Yaris; (video)
Ωστόσο κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες η Toyota το 2020 κατάφερε να πετύχει νέο ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη. Όπως έγινε γνωστό το μερίδιο αγοράς της Toyota στη Γηραιά Ήπειρο αυξήθηκε κατά 0,7% φτάνοντας στο 6%, το οποίο είναι το υψηλότερο που έχει πετύχει ποτέ.
Σημαντικά «αντισώματα» για την Toyota απέναντι στην πανδημία αποτέλεσαν τα υβριδικά της μοντέλα, οι πωλήσεις των οποίων το 2020 ανήλθαν στις 529.054 μονάδες, με τη σχετική πτώση να βρίσκεται στο -6%.
Χωρίς τις πωλήσεις της premium θυγατρικής Lexus το 2020 για την Toyota στην Ευρώπη έκλεισε με 922.299 πωλήσεις (-8%), εκ των οποίων οι 484.828 (-4%) προέρχονται από την γκάμα των υβριδικών της. Δημοφιλέστερο μοντέλο της για το 2020 αναδείχτηκε η Corolla (193,785 πωλήσεις), ενώ ακολουθεί το Yaris (193050 πωλήσεις) και το RAV4 (147.137 πωλήσεις).
Συνεχίζουμε με τις επιδόσεις της Lexus το 2020, η οποία με 70.814 πωλήσεις, είχε πτώση -19%, ενώ οι 44.687 πωλήσεις της αφορούν υβριδικά οχήματα. Πρώτο σε ζήτηση το 2020 ήταν το NX (18.650 πωλήσεις), ενώ ακολουθεί το RX (17.819 πωλήσεις) και το UX (16.850 πωλήσεις).
Υπενθυμίζουμε ότι εντός του 2020 η Toyota και Lexus λάνσαραν στην Ευρώπη συνολικά εννέα μοντέλα συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών RAV4, των αμιγώς ηλεκτροκίνητων Proace και UX και του υδρογονοκίνητου Mirai.
Tέλος, επισημαίνεται ότι η Toyota το 2020 πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει για τις εκπομπές C02 του στόλου της στην Ε.Ε, ενώ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να επιταχύνει στο μέλλον προς την κατεύθυνση αυτή.