Την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει πάνω στην υδρογονοκίνηση μεταφέρει στο απέραντο μπλε των θαλασσών η Toyota.
Η αρχή έγινε με το Energy Observer, το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο υδρογονοκίνητο σκάφος, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα πατώντας εδώ. Η ιαπωνική εταιρεία τώρα μας συστήνει την REXH2, η οποία είναι μια αρθρωτή μονάδα υδρογονοκίνησης που χρησιμοποιεί τις υποδομές της Toyota στις κυψέλες καυσίμου.
Συγκεκριμένα βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου του υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου Mirai, ενώ παρέχει ισχύ έως 60 kW. Σύμφωνα με την Toyota η REXH2 έχει δοκιμαστεί με σε πραγματικές συνθήκες ανοικτής θάλασσας πάνω στο σκάφος Energy Observer για περισσότερα από 7.000 ναυτικά μίλια.
Στα μεγαλύτερα οφέλη της REXH2 είναι ότι επιτρέπει αθόρυβες πλεύσεις στις ανοιχτές θάλασσες και στα ποτάμια, ενώ ταυτόχρονα δεν εκπέμπει C02 ή σωματίδια. Την περασμένη εβδομάδα τώρα η μονάδα REXH2 ενσωματώθηκε στο Hynova 40, ένα σκάφος αναψυχής 12 μέτρων και χωρητικότητας 12 ατόμων της Hynova Yachts.
Η διαφορά ανάμεσα στο Energy Observer και στο Hynova 40 είναι η εξής. Η κύρια ώθηση του Energy Observer προέρχεται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται απευθείας από τον ήλιο και τον άνεμο, ενώ το Hynova 40 είναι ένα ηλεκτρικό σκάφος με μπαταρίες, το οποίο για επέκταση της αυτονομίας χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου, επιστρατεύοντας και την υδρογονοκίνηση.
Το συμπέρασμα είναι ότι η Toyota πιστεύει και επενδύει στην υδρογονοκίνηση και στην ευρύτερη χρήση της από φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες και σκάφη θαλάσσης.