Ακόμα και ο κολοσσός, η Toyota, «βλέπει» ότι εάν δεν υπάρχουν κίνητρα για να προσεγγίσεις τους καταναλωτές στην δύσκολη αγορά της Κίνας, μόνο εύκολη δεν είναι η παρουσία της με τις «άπειρες» εταιρίες κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου κάθε ημέρα ξεπετάγεται ακόμα μια.
Ετσι λοιπόν το δεύτερο μοντέλο της σειράς bZ (Beyond Zero) το bZ3, το οποίο ξεκίνησε τις πωλήσεις του στην Κίνα στις 6 Μαρτίου ξεκίνησε την καριέρα του με την Toyota να προωθεί μια έντονη διαφημιστική καμπάνια προσφέροντας έκπτωση 2.800 δολαρίων ΗΠΑ, με τις τιμές να κυμαίνονται από 24.400 έως 28.800 δολάρια ΗΠΑ, αναλόγως της έκδοσης του μοντέλου.
Το bZ3 αναπτύχθηκε από την BYD Toyota EV Technology, εταιρία που ιδρύθηκε το 2020.
Το bZ3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται από κοινού από τις δύο εταιρίες. Bασίζεται στην αρχιτεκτονική e-TNGA και είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου blade (μονής κυψέλης) και ηλεκτροκινητήρα της BYD.
Το bZ3 χρησιμοποιεί έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στο πίσω μέρος που προέρχεται από τη FinDreams, θυγατρική της BYD.
Ο αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 135kW ή τον ισχυρότερο 180kW, με ροπή 303 Nm και οι δύο.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 49,92 kWh και 65,28 kWh, με αυτονομία 517 χλμ. και 616 χλμ., αντίστοιχα.
Διαστάσεις
Το bZ3 έχει μήκος/πλάτος/ύψος 4.725/1.835/1.475 χλστ. αντίστοιχα, με μεταξόνιο 2.880 χλστ.
Το Toyota bZ3 φέρει κομψή εξωτερική σχεδίαση με μαύρη μπροστινή μάσκα και αιχμηρούς προβολείς. Το εσωτερικό δείχνει ευρύχωρο και άνετο, με τη μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που ενσωματώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το όχημα εξοπλίζεται με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας οδηγού.
Με το bZ3 η Toyota θέλει να αυξήσει τα ποσοστά της στην Κίνα, για αυτό προσφέρει έκπτωση 2.800 δολαρίων ΗΠΑ, όπως προαναφέραμε, καθώς με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το bZ4X το ποσοστό του στην αγορά ήταν πολύ χαμηλό, κάτι λιγότερο από 0,5%.
Η Toyota για να τονώσει ακόμα περισσότερο το bZ4X στην Κίνα, ανακοίνωσε ότι η τιμή του θα μειωθεί κατά 4.300 δολάρια ΗΠΑ.
Είναι πολύ σκληρό το παιχνίδι στην Κίνα, ακόμα και για την Toyota…