Το νέο Toyota C-HR εξακολουθεί να διακρίνεται για το προχωρημένο design και την υβριδική του τεχνολογία.
Η τολμηρή και αντισυμβατική σχεδίαση ήταν και παραμένει σημείο αναφοράς όχι μόνο για το C-HR, αλλά και για την ίδια την Toyota. Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το ιαπωνικό SUV κατάφερε να εξελίξει τη φουτουριστική, δυναμική και αιχμηρή του σιλουέτα, η οποία αναπλάστηκε όσο χρειάζονταν, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο σύγχρονο και μοντέρνο σύνολο.
Toyota C-HR: Περίτεχνες γραμμές
Οι έντονες ακμές με σμιλευμένες επιφάνειες, τα τονισμένα φτερά και η coupe αισθητική εξακολουθούν να δίνουν το «παρών», ενώ ντεμπούτο κάνουν οι «χωνευτές» στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών που επεκτείνονται υπό γωνία, ενώ όταν κλείνουν παράγουν ένα έντονο ήχο που σε… ξαφνιάζει. Η μελιτζανί απόχρωση του συγκεκριμένου C-HR σχηματίζει διχρωμία με τη μαύρη οροφή, ενώ όμορφες είναι οι 16αρες ζάντες στις οποίες πατάει.
Τα full Led εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “C”, εφάπτονται στη βάση τους με το περίγραμμα της φαρδύτερης μάσκας, ενώ τα πίσω είναι οριζόντια, στενόμακρα, διαιρούμενα και στο κέντρο τους αναγράφεται φωτιζόμενο το όνομα του C-HR. Το πίσω παρμπρίζ έχει εντονότερη κλίση, ενώ στο πάνω τμήμα του η αεροτομή οροφής διακόπτεται στο κέντρο της, δημιουργώντας δύο πτερύγια.
Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,318 (Cd) έχει επιτευχθεί με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου, το πιο αεροδυναμικό σχήμα και τη βελτιστοποίηση ροής του αέρα κάτω από το αμάξωμα. Μιλώντας με αριθμούς οι διαστάσεις του νέου C-HR σε μήκος, πλάτος και ύψος βρίσκονται στα 4.362 χλστ., 1.832 χλστ. και 1.570 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 161 χλστ., με γωνία προσέγγισης 14 μοίρες και διαφυγής 27 μοίρες.
Toyota C-HR: Ποιότητα και χώροι στο εσωτερικό
Εκτεταμένες είναι οι αλλαγές και στα ενδότερα του C-HR, όπου διατηρείται η οδηγοκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία. Παρατηρήστε ότι η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ο οποίος έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση στα περισσότερα χειριστήρια, με την εργονομία να είναι καλά μελετημένη.
Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο. Προσφέρει καλή ορατότητα προς τα εμπρός, όμως οι πίσω παχιές κολόνες και το μικρό πίσω παρμπρίζ περιορίζουν λίγο το οπτικό του πεδίο, ενώ η λύση έρχεται από την κάμερα οπισθοπορείας.
Το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά πλαστικά, τα οποία επεκτείνονται και στα πάνελ των θυρών, με τη συνολική ποιότητα κατασκευής να ικανοποιεί και με το παραπάνω. Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, σε οριζόντια διάταξη, προβάλει στην οθόνη των 12,3 ιντσών ευανάγνωστες πληροφορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ υπάρχουν τρία προκαθορισμένα μενού ενδείξεων, τα οποία εξατομικεύονται από ενσωματωμένα στο τιμόνι χειριστήρια.
Στο ίδιο ύψος με το ψηφιακό πίνακα οργάνων βρίσκεται η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων “Toyota Smart Connect+”, επίσης 12,3 ιντσών, η οποία μας ικανοποίησε με την απόκριση αφής, το εύκολο μενού της και τη ζωντάνια των χρωμάτων. Χαμηλότερα συναντάμε τα χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κεντρικής κονσόλας επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone.
Ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός στο εσωτερικό (κάτω από την οθόνη αφής και ψηλά στις εμπρός πόρτες) προσφέρει έως 64 διαφορετικές αποχρώσεις, ενώ συμβάλει στην ενίσχυση της ασφάλειας. Για παράδειγμα, το σύστημα “Safe Exit Assist” εκτός από ηχητικές ενδείξεις, εφαρμόζει προειδοποιητικό κόκκινο φωτισμό στο εσωτερικό περιβάλλον, όταν κατά το άνοιγμα της πόρτας εντοπιστεί πλευρικά διερχόμενο όχημα ή ποδηλάτης.
Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.640 χλστ.) και επαρκή «αέρα» για τα κεφαλιά τους (λόγω και της κλίση της οροφής), με το χαμηλό κεντρικό δάπεδο να διευκολύνει την παραμονή τρίτου μεσαίου πίσω επιβάτη. Θα θέλαμε οι πίσω πόρτες να έχουν φαρδύτερο άνοιγμα και λίγο μεγαλύτερα παράθυρα, αν και πλέον έχει περιοριστεί το αίσθημα κλειστοφοβίας από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Το πορτμπαγκάζ, με κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης, έχει χωρητικότητα 388 λίτρων, όταν μιλάμε για το υβριδικό C-HR, ενώ κάτω από το δάπεδό του δεν υπάρχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.
Toyota C-HR: Ισχύς, κατανάλωση καυσίμου και επιδόσεις
Στη διάθεσή μας είχαμε το νέο C-HR με το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς που στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιεί ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, ο οποίος παράγει 98 ίππους (5.200 σ.α.λ.) και 142 Nm ροπής (3.600 σ.α.λ.). Ισχυρότερος είναι πλέον ο ηλεκτροκινητήρας, αποδίδοντας 95 ίππους και 185 Nm ροπής, ενώ συνδυαστικά το υβριδικό C-HR παράγει 140 ίππους.
Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 4.08 Ah, βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλό λιγότερο από την προηγούμενη. Από την πλευρά του το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT), που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, επιτυγχάνει εξοικονόμηση βάρους 15%, χάρη στη χρήση νέων υλικών.
Προφανώς όταν μιλάμε για το υβριδικό C-HR το βασικό ζητούμενο δεν είναι οι επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα), αλλά η απόδοση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητας 43 λίτρων) η αυτονομία αγγίζει τα 680 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,7 λίτρα – εκπομπές C02 105 γρ./χλμ.).
Toyota C-HR: Οδηγώντας
Το C-HR εκκινεί πάντα με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ μέσα στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες, δουλεύει κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας. Μάλιστα στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει κουμπί με την ένδειξη EV για κίνηση αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αν το επιτρέπει βέβαια το επίπεδο της μπαταρίας. Η νέα ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) συμβάλει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης, της σταθερότητας και στην απορρόφηση κραδασμών από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.
Η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας περιορίζει το χαρακτηριστικό βουητό του e-CVT αυτόματου κιβωτίου στις εντονότερες επιταχύνσεις, αν και ο ήχος του έχει μειωθεί. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο, με ικανοποιητική αίσθηση, ενώ επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco, Normal και Custom) αποκτά λίγο πιο μεστή αίσθηση Η πέδηση ενισχύεται με πεντάλ φρένου που έχει πιο φυσική αίσθηση (πλέον δεν εμφανίζει έντονη προοδευτικότητα), ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος (όχι ενοχλητικός) κάνει την εμφάνισή του μετά τα 120 χλμ./ώρα.
Συνοψίζοντας
Στην ελληνική αγορά η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση λόγω κυβισμού (διατίθεται και με δίλιτρο κινητήρα), συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, όμως σε κάθε περίπτωση το νέο C-HR σε κερδίζει με την εικόνα του, τον εξοπλισμό τεχνολογίας και ασφάλειας, τον αναβαθμισμένο οδηγικό χαρακτήρα και την αποδοτικότητά του. Η αρχική τιμή του υβριδικού C-HR 1.8, στην εξοπλιστική έκδοση C-ULT, διαμορφώνεται στα 29.300 ευρώ.