Το CH-R κυκλοφορεί στους δρόμους από το 2016 και παρ΄ όλα αυτά, το σχήμα και η όλη σχεδίασή του προκαλούν ακόμα το βλέμμα και κάνουν τον περαστικό να το κοιτάξει δεύτερη φορά.
Εξωτερική εμφάνιση
Άλλωστε δεν είναι πολλά τα crossover που έχουν μία τόσο έντονα coupe γραμμή, ειδικά όταν πρόκειται για mainstream προτάσεις και όχι για μοντέλα πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Αυτό είναι, λοιπόν, που κάνει το C-HR να ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα έχοντας υποστεί ένα διακριτικό facelift.
Συνολικά η εμφάνιση του ιαπωνικού μοντέλου αποπνέει δυναμισμό με τα έντονα φωτιστικά σώματα μπροστά, αλλά και εκείνα στο πίσω μέρος, την αεροτομή, τα ιδιαίτερα τονισμένα φτερά των πίσω τροχών και τη διπλή αεροτομή που σχηματίζεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Η πρώτη (και εκείνη που τραβάει περισσότερο το βλέμμα) είναι στο τελείωμα της οροφής. Η δεύτερη είναι σαφώς πιο διακριτική και δημιουργείται από το μαύρο γυαλιστερό τμήμα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 8 ιντσών του infotainment, κάτω από αυτή βρίσκουμε τα χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
Δύο στοιχεία που μας άρεσαν πολύ και από μόνα τους αυξάνουν κατά πολύ την εργονομία είναι ότι γύρω από την οθόνη τα πλήκτρα είναι φυσικά και όχι αφής (υπάρχει και περιστροφικός διακόπτης για την ένταση), καθώς και ότι τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι αρκετά ψηλά. Αυτές οι δύο επιλογές σημαίνουν ότι ο οδηγός χρειάζεται να πάρει για πολύ λιγότερο χρόνο τα μάτια του από το δρόμο.
Στοιχείο που μπαίνει στα θετικά είναι οι επενδύσεις της καμπίνας η οποία έχει μαλακό πλαστικό σε σημαντικό ποσοστό, το οποίο μάλιστα αφήνει μία αρκετά ποιοτική.
Χώροι
Σε ό,τι αφορά τους χώρους, αναμενόμενα οι μπροστά επιβάτες δε θα έχουν κανένα ζήτημα. Περνώντας στους πίσω, η ορατότητα κατά κάποιον τρόπο είναι περιορισμένη λόγω σχεδιασμού, με την πλατιά τρίτη κολώνα να είναι το βασικό σημείο του σχετικού προβληματισμού.
Περνώντας στο πορτ-παγκάζ η χωρητικότητά του φτάνει τα 377 λίτρα με τη ρεζέρβα να απουσιάζει.
Κινητήρας
Το κινητήριο σύνολο που υπάρχει κάτω από το καπό του C-HR των φωτογραφιών είναι υβριδικό, με τον κινητήρα βενζίνης να είναι ατμοσφαιρικός στα 1.8 λίτρα. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα είναι 98 ίπποι και 142 Nm ροπής, τιμές τις οποίες έρχονται να ανεβάσουν τα νούμερα του ηλεκτροκινητήρα, με 72 ίππους και 163 Nm. Συνδυαστικά, τα δύο μοτέρ αποδίδουν 122 ίππους και 142 Nm ροπής.
Πρώτος στόχος του συστήματος είναι η επίτευξη όσο το δυνατόν χαμηλότερης κατανάλωσης, κάτι το οποίο καταφέρνει. Με κανονική οδήγηση είδαμε τιμές ανάμεσα στα 6.0 – 6.5 λίτρα/100 χλμ. ενώ με πραγματικά οικονομική οδήγηση αγγίξαμε ακόμα και τα 5.0 λίτρα/100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές CO2, βρίσκονται στα 86 γρ./χλμ. (άρα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).
Όπως είπαμε ο βασικός στόχος είναι η οικονομία καυσίμου, όμως οι επιδόσεις είναι πάντα σημαντικές σε ένα αυτοκίνητο. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11.0 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 170 χλμ./ώρα.
Το κιβώτιο όπως αναφέραμε πιο πάνω είναι αυτόματο όμως διαφέρει συγκριτικά με τις περισσότερες υλοποιήσεις τις αγοράς. Πρόκειται για την ελαφρώς διαφοροποιημένη εκδοχή του CVT (ονομάζεται e-CVT) την οποία χρησιμοποιεί η Toyota σε όλα της τα υβριδικά. Τα CVT κιβώτια εξ ορισμού δεν έχουν συγκεκριμένες σχέσεις αλλά είναι συνεχώς μεταβαλλόμενα, ενώ κάνουν και έναν χαρακτηριστικό ήχο, ειδικά όταν πατηθεί απότομα το γκάζι. Στην προκειμένη περίπτωση ο ήχος αυτός υπάρχει όμως είναι μειωμένος.
Στο δρόμο
Το πάτημα του C-HR είναι από τα πραγματικά δυνατά του σημεία. Είναι σταθερότατο, χωρίς να φοβίζει στιγμή οδηγό ή επιβάτες. Στις στροφές δε θα γείρει ή αν το κάνει θα είναι σε μικρό βαθμό, όμως ταυτόχρονα σε λακκούβες και άλλες κακοτεχνίες δεν “κοπανάει”.
Πρόκειται για μια ισορροπία που δεν είναι εύκολο να βρεθεί, όμως οι μηχανικοί της Toyota μπορούν να λένε ότι τα κατάφεραν. Σίγουρα η επιλογή για διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα έφερε αποτέλεσμα.
Το τιμόνι είναι εκεί ώστε να απλά κάνει τη δουλειά του. Πρόκειται για μια καλή υλοποίηση και εξασφαλίζει την απροβλημάτιστη χρήση από τον οποιονδήποτε. Εκείνο που ίσως χρειαστεί λίγο χρόνο για να το συνηθίσετε είναι το πεντάλ του φρένου. Όπως σε όλα τα υβριδικά η αίσθησή του είναι ελαφρώς διαφορετική. Ο λόγος είναι ότι έχει δύο ρόλους. Να ελέγχει τα φρένα αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Βέβαια μετά από 2 -3 μέρες το μυαλό έχει προσαρμοστεί πλήρως.
Συμπέρασμα
Το C-HR στην πιο μικρή έκδοση (διατίθεται και με 2λιτρο μοτέρ) είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο συνδυάζει τη δυναμική εμφάνιση, με τη χαμηλή κατανάλωση και τους ικανοποιητικούς χώρους. Σε αυτή την υβριδική εκδοχή το παραπάνω πακέτο μπορεί κάποιος να το αποκτήσει από 23.120 ευρώ.