Την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Toyota C-HR είχαμε στην κοσμοπολίτικη Ίμπιζα, το νησί του ατελείωτου clubbing, των διάσημων DJ και των VIP.
Το νησί που δεν κοιμάται ποτέ…
Με φόντο τη γραφική παλιά πόλη, τις παραλίες με τα γαλαζοπράσινα νερά, τα μεσαιωνικά τείχη και τα υπερπολυτελή all-inclusive θέρετρα, το νέο C-HR επαναφέρει το στολίδι των Βαλεαρίδων νήσων σε «καλοκαιρινούς» ρυθμούς.
Το ανατρεπτικό design υπήρξε ανέκαθεν σημείο αναφοράς στο C-HR, με το οποίο η Toyota πήρε το εξής ρίσκο, να γοητεύσει ή να διχάσει το κοινό.
Με περισσότερες από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη (14.000 πωλήσεις στην Ελλάδα), από το λανσάρισμα του το 2017, η σχεδιαστική «ζαριά» της, τελικά έφερε «εξάρες».
Toyota C-HR: Μεγάλη η ιστορία πίσω από το design
Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το C-HR έπρεπε όχι απλά να διατηρήσει το αντισυμβατικό στυλ που το καθιέρωσε, αλλά να το εξελίξει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην περάσει τις «κόκκινες γραμμές».
H προσωπική μας άποψη είναι ότι ο στόχος επετεύχθη, καθώς η φουτουριστική, δυναμική και αιχμηρή του σιλουέτα αναπλάστηκε όσο χρειάζονταν, φέροντας ένα ακόμα πιο σύγχρονο και μοντέρνο σύνολο.
Οι μεταλλικές του επιφάνειες με άφθονες ακμές, σε πολλά σημεία μοιάζουν να έχουν χαραχτεί όπως τα διαμάντια, ενώ διατήρησε την coupe αισθητική με την ελαφριά κλίση της οροφής, το μαύρο χρώμα της οποίας επεκτείνεται πλέον στο πίσω τμήμα του οχήματος (bi-tone+) δημιουργώντας μια ιδιαίτερη διχρωμία.
Toyota C-HR: Χωνευτές πλέον οι χειρολαβές των θυρών
Παράλληλα βλέπουμε ότι απέκτησε «χωνευτές» εξωτερικές χειρολαβές θυρών, full Led εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “C” με ενσωματωμένα φλας, ενώ τα πίσω είναι οριζόντια, στενόμακρα, διαιρούμενα και στο κέντρο τους αναγράφεται φωτιζόμενο το πλήρες όνομα του μοντέλου.
Σημειώνεται ότι στην παλέτα του αμαξώματος έχει προστεθεί η νέα «χρυσαφένια» μεταλλική απόχρωση “Sulphur” και η νέα ασημί “Precious Silver”, οι οποίες συνδυάζονται στάνταρ με διχρωμία.
Σύμφωνα με την Toyota το νέο C-HR είναι 35 χλστ. πλατύτερο, πατώντας σε ζάντες από 17 έως 20 ιντσών, ενώ ο μπροστινός πρόβολος είναι 25 χλστ. μικρότερος. Μιλώντας με αριθμούς οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος βρίσκονται στα 4.362 χλστ., 1.832 χλστ. και 1.564 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 161 χλστ. Το νέο C-HR έχει ανεγερθεί στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα TNGA που υπόσχεται υψηλότερη στρεπτική ακαμψία και λιγότερο βάρος.
Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,318 (Cd) έχει επιτευχθεί με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου, το πιο αεροδυναμικό σχήμα και τη βελτιστοποίηση ροής του αέρα κάτω από το αμάξωμα. Μάλιστα για λόγους αεροδυναμικής έχει αφαιρεθεί ακόμα και ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, ενώ η σχεδίαση του παρμπρίζ συμβάλει στην απομάκρυνση του νερού.
Μια ευρωπαϊκή πρωτιά του νέου C-HR είναι η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής 2.000 mPa στις κεντρικές κολόνες, διατηρώντας την υψηλή ακαμψία, μειώνοντας το βάρος κατά 3,5 κιλά και εξαλείφοντας την ανάγκη συγκόλλησης στα σημεία αυτά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 στην παραγωγική διαδικασία να περιορίζονται κατά 10%.
Toyota C-HR: High-tech και οικολογικό εσωτερικό
Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στα ενδότερα του νέου C-HR, όπου η ποιότητα έχει ανέβει επίπεδο με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών.
Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, σε οριζόντια διάταξη, προβάλει στην οθόνη των 12,3 ιντσών ευανάγνωστες πληροφορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ υπάρχουν τρία προκαθορισμένα μενού ενδείξεων, τα οποία εξατομικεύονται από ενσωματωμένα στο τιμόνι χειριστήρια.
To σύστημα πολυμέσων “Toyota Smart Connect” συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, υποστηρίζοντας πλοήγηση, το ηχοσύστημα της JBL, φωνητικές εντολές και ασύρματη σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το μέγεθος της κεντρικής οθόνης αφής μεγαλώνει στις 12,3 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων “Toyota Smart Connect+”.
Η εφαρμογή MyT επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του C-HR να ξεκλειδώσει και να εκκινήσει το όχημα χρησιμοποιώντας το smartphone του, αντί για ένα φυσικό κλειδί. Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ενεργοποίησης του κλιματισμού ή της θέρμανσης καμπίνας πριν την επιβίβαση.
Η βιωσιμότητα «απασχόλησε» το νέο C-HR, το οποίο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, χρησιμοποιεί διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένου πλαστικού, που εφαρμόζεται σε περισσότερα από εκατό σημεία. Το τιμόνι ντύνεται με συνθετικό δέρμα, ενώ ένα νέο συνθετικό υλικό στην επένδυση των καθισμάτων είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, χωρίς να γίνεται καμία έκπτωση σε εμφάνιση, αίσθηση και ανθεκτικότητα.
Ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός στο εσωτερικό προσφέρει έως 64 διαφορετικές αποχρώσεις, ενώ συμβάλει στην ενίσχυση της ασφάλειας. Για παράδειγμα το σύστημα “Safe Exit Assist” εκτός από ηχητικές και οπτικές ενδείξεις, εφαρμόζει προειδοποιητικό κόκκινο φωτισμό στο εσωτερικό περιβάλλον, όταν κατά το άνοιγμα της πόρτας εντοπιστεί πλευρικά διερχόμενο όχημα ή ποδηλάτης.
Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά επαρκή χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.640 χλστ.) και ικανοποιητικό για τα κεφαλιά τους (παρά την κλίση της οροφής), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 388 λίτρα στο C-HR 1.8 HEV και 364 λίτρα στο C-HR 2.0 ΗΕV.
Η νέα σταθερή πανοραμική γυάλινη οροφή διαθέτει ειδικές επιστρώσεις που διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερθέρμανση κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο. Έτσι δεν απαιτείται η χρήση συμβατικού σκίαστρου, εξοικονομώντας 5 κιλά σε βάρος, ενώ αυξάνεται ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών κατά 3 εκατοστά και μειώνεται η ανάγκη χρήσης του κλιματισμού.
Πλήρως εξηλεκτρισμένη η γκάμα του νέου C-HR, καθώς εκτός από υβριδικά σύνολα περιέχει για πρώτη φορά και plug-in υβριδικό σύστημα (διαθέσιμο από τον ερχόμενο Φεβρουάριο).
Toyota C-HR: Δύο επιλογές κινητήρων και τετρακίνηση
Με υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς υπάρχουν δυο σχετικές εκδόσεις, με κινητήρες 1.8 και 2.0 λίτρων, ενώ η ισχυρότερη διατίθεται και με σύστημα έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i), χάρη στο δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Η πρώτη παράγει συνδυαστικά 140 ίππους, επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,9 δευτ., μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ../ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 4,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ.
Η δεύτερη παράγει 197 ίππους, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων της αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,1 δευτ. (στην τετρακίνητη έκδοση 7,9 δευτ.) και η τελική ταχύτητα είναι σταθερή στα 180 χλμ./ώρα. H προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα καταναλώνει 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 108 γρ./χλμ. CO2, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για την τετρακίνητη είναι 5,0 λίτρα/100 χλμ. και 113 γρ./χλμ. CO2.
Μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλό λιγότερο από την προηγούμενη, αλλά παρέχει 14% υψηλότερη απόδοση. Μια νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) συμβάλλει στην απόδοση καυσίμου μέσω βελτιωμένης ψύξης και χαμηλότερων ηλεκτρικών απωλειών. Το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων (e-CVT) επιτυγχάνει εξοικονόμηση βάρους 15%, χάρη στη χρήση νέων υλικών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει έως και 30 ίππους επιπλέον ισχύ.
Η νέα plug-in υβριδική έκδοση φέρει 2λιτρο θερμικό κινητήρα 152 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 kW (163 ίπποι), συνολικής απόδοσης 223 ίππων. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,3 δευτ. και φτάνει έως τα 180 χλμ./ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 19 γρ./χλμ. με ηλεκτρική αυτονομία 66 χλμ. έπειτα από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Η νέα ανάρτηση περιγράφεται πιο άκαμπτη και ελαφρύτερη, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στην αψεγάδιαστη άσφαλτο της Ίμπιζας (σε αντίθεση με τα ελληνικά νησιά), διαπιστώσαμε ότι το νέο C-HR πατάει με σταθερότητα, έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος (όχι ενοχλητικός) κάνει την εμφάνισή του μετά τα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτό συμβάλει και η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας που περιορίζει το χαρακτηριστικό βουητό του e-CVT αυτόματου κιβωτίου στις επιταχύνσεις, αν και ο ήχος του έχει μειωθεί αισθητά. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο, με ικανοποιητική αίσθηση αν και στη θέση ευθείας «χάνει» λίγο σε πληροφόρηση.
Η πέδηση ενισχύεται με πεντάλ φρένου που έχει πιο φυσική αίσθηση (όντως πλέον δεν εμφανίζει έντονη προοδευτικότητα), με μεγαλύτερους μπροστινούς δίσκους 16 ιντσών στις υβριδικές εκδόσεις και δίσκους 17 ιντσών στις plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Toyota C-HR: Πρωταγωνιστής η ασφάλεια
Πλούσιο είναι το πακέτο “Toyota Safety Sense 3+”, το οποίο περιέχει τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, που θα μπορούν να αναβαθμίζονται μέσω ασύρματων ενημερώσεων. Η λίστα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, “Pre-Collision System” και “Proactive Driving Assist” για αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, “Driver Monitor Camera” για ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, “Lane Trace Assist” για υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, “Road Sign Assist” για αναγνώριση οδικής σήμανσης, “Safe Exit Assist” για ασφαλή έξοδο από το όχημα και “Adaptive Cruise Control”.
Toyota C-HR: Τιμές και άφιξη στην Ελλάδα
Η αρχική τιμή του νέου C-HR στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 29.300 ευρώ για την έκδοση 1.8 ΗΕV, από τα 35.270 ευρώ για την έκδοση 2.0 HEV, από τα 37.270 ευρώ για την 2.0 HEV AWD-I και από τα 39.470 ευρώ για την 2.0 PHEV. Τα εξοπλιστικά επίπεδα είναι τα C-Ult, C-Lub, C-Hic, GR Sport, Premiere Edition και GR Sport Ultimate Edition. Οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει, ενώ ήδη τα πρώτα αυτοκίνητα βρίσκονται καθ’ οδόν για τις εκθέσεις του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου Εμπόρων Toyota και τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες.