Τον Οκτώβριο του 1970 η Toyota παρουσιάζει ένα σπορ μοντέλο με έντονες καμπύλες, το οποίο για 36 χρόνια θα έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεσαία κατηγορία των coupe.
Έμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Απρίλιο του 2006 ενώ περισσότερα από 4.1 εκατομμύρια Celica κυκλοφόρησαν στους δρόμους. Αρχικά έφερε την κίνηση στον πίσω άξονα, στη συνέχεια ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής κινητήριοι τροχοί έγιναν οι μπροστινοί ενώ πέρα από το coupe αμάξωμα εμφανίστηκαν και μερικές άλλες εκδόσεις σε cabrio και liftback.
Η Celica είναι και ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Toyota με πολλές νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, σε πολύ σκληρούς αγώνες όπως το ράλι Ακρόπολις, το ράλι Σαφάρι και το ράλι Ακτής Ελεφαντοστούν, με κορυφαία ονόματα όπως Μπιορν Βάλτεγκαρτντ, Γιούχα Κάνκουνεν, Ντιντιέ Οριόλ, Ούβε Άντερσον, ιδρυτής του αγωνιστικού τμήματος της Toyota στην Ευρώπη, το περίφημο ΤΤΕ (Toyota Team Europe) με έδρα την Κολωνία, όπου και σήμερα υποστηρίζει τις αγωνιστικές δράσεις του ιαπωνικού κολοσσού.
Μάλιστα το 1992 η Toyota για να γιορτάσει τον δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Ισπανού Κάρλος Σάινθ, ο οποίος με συνοδηγό τον Λιούις Μόγια σημείωσαν την πρώτη τους νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, στο ράλι Ακρόπολις τo 1990,παρουσίασε μια limited edition με την ονομασία GT- 4WD Carlos Sainz με 2λιτρο μοτέρ 232 ίππων.
Η 7η και τελευταία γενιά παρουσιάστηκε το 1999 και ολοκλήρωσε τον κύκλο της το 2006.
Πάντως μπορεί να έχουν περάσει 50 χρόνια από την πρώτη Celica, αλλά αυτή της πρώτης γενιάς πέρα από την εντυπωσιακή γραμμή για την εποχή, στο πέρασμα των χρόνων έμεινε ως πιο ωραία Celica που παρουσίασε η Toyota.