Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων, δε μπορεί να έρθει αποκλειστικά από το μονόδρομο της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με την Toyota.
Η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει και επενδύει στην υδρογονοκίνηση, όπως είχε αποδείξει πριν κάποια χρόνια, βάζοντας στην παραγωγή το Mirai. Την εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας δοκιμάζει τώρα η Toyota στη νέα Corolla Cross.
Στις σχετικές φωτογραφίες λοιπόν, βλέπουμε σε πρωτότυπη μορφή την Corolla Cross H2, στη οποία έχει τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.6 λίτρων που προέρχεται από την κορυφαία GR Corolla, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Με τη σημαντική διαφορά όμως ότι ενσωματώνει τεχνολογία κινητήρα άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης.
Θυμηθείτε, δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota μας συστήνει κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει υδρογόνο, καθώς έχει προηγηθεί το πρωτότυπο GR Yaris H2 με αντίστοιχη τεχνολογία, την οποία είχε επιδείξει τον περασμένο Αύγουστο στο πλαίσιο του ράλι Υπρ στο Βέλγιο.
Επιστρέφουμε στην Corolla Cross H2, η οποία δανείζεται την τεχνογνωσία ενσωμάτωσης δεξαμενών υδρογόνου από το Mirai και έτσι μπορεί ακόμα να μεταφέρει πέντε επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Η Toyota συνεχίζει την εξέλιξη της νέας Corolla Cross τόσο σε πραγματικές συνθήκες, όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία.
Επισημαίνεται ότι στα βασικά πλεονεκτήματα της καύσης υδρογόνου περιλαμβάνεται η δυνατότητα αξιοποίησης της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι γρήγοροι χρόνοι ανεφοδιασμού, η μείωση της χρήσης και της ανάγκης για μέταλλα, όπως το λίθιο και το νικέλιο.
Ωστόσο σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να μιλάμε για παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού υδρογόνου. Αυτό όμως δεν πτοεί την Toyota, η οποία δηλώνει ότι είναι κατά 40% έτοιμη να βάλει στην παραγωγή μοντέλα όπως η πρωτότυπη Corolla Cross H2. Ξεκαθαρίζει όμως ότι δε γνωρίζει πότε η υδρογονοκίνηση θα ωριμάσει για να περάσει στους δημόσιους δρόμους, όμως βλέπει ήδη μεγάλες προοπτικές για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.