Η Toyota Corolla δε «σερβίρει» σκέτο το νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς που πρόσθεσε στο «οπλοστάσιο» της.
Το συνοδεύει με μια ήπια ανανέωση του δημοφιλούς μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση, θα γνωρίσουμε την ανανεωμένη υβριδική Corolla με το πιο νεανικό hatchback αμάξωμα (διατίθεται επίσης με το παραδοσιακό sedan αμάξωμα, αλλά και με το πιο οικογενειακό station wagon) στην σπορτίφ εμφανισιακά και κορυφαία εξοπλιστικά GR Sport έκδοση.
Πιο δυναμική
Μιλώντας με αριθμούς η hatchback Corolla έχει μήκος 4.370 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ. και ύψος 1.460 χλστ. Οι σχεδιαστικές επεμβάσεις είναι σχεδόν ανεπαίσθητες στην ανανεωμένη Corolla, καθώς περιορίζονται στα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Bi-Led και στη διευρυμένη παλέτα του αμαξώματος.
Η Corolla GR Sport τώρα, εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, πατώντας σε 17αρες ζάντες, αντίθεση σχηματίζει το μαύρο χρώμα στο περίγραμμα της μάσκας και των προβολέων ομίχλης, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στον πίσω διαχύτη, ενώ ασορτί είναι και οι πινελιές κάτω από τις πόρτες. Παράλληλα το λογότυπο GR Sport εμφανίζεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Παρατηρήστε επίσης τη διακριτική αεροτομή οροφής και τα φιμέ πίσω κρύσταλλά.
Εσωτερικό
Στα ενδότερα η έκδοση GR Sport δηλώνει εντονότερα την παρουσία της με τα εμπρός σπορ καθίσματα που διακρίνονται για την ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος και την ένδειξη GR στα προσκέφαλα τους. Επίσης τη συναντάμε και στο κουμπί ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του κινητήρα και στα μαρσπιέ των θυρών.
Κόκκινες ραφές διατρέχουν το δερμάτινο τιμόνι, τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και τα καθίσματα. Η ποιότητα των υλικών λαμβάνει αρκετά καλή βαθμολογία, καθώς μαλακό πλαστικό δεν έχει χρησιμοποιηθεί μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά στην πρόσοψή του και στα πάνελ των θυρών.
Στάνταρ είναι πλέον στην ανανεωμένη Corolla o ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και η κεντρική λεπτή οθόνη αφής 10,25 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Τoyota Smart Connect. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ακόμα και για κάποιον κανονικού αναστήματος, είναι λίγο περιορισμένοι τόσο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.640 χλστ.) όσο και για τα κεφάλια.
Το πορτμπαγκάζ έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, φαρδύ άνοιγμα, αντιολισθητικό δάπεδο, ενώ η χωρητικότητα του κυμαίνεται από 361 έως 1.052 λίτρα, όταν βέβαια αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Απόδοση στο ζενίθ για την Toyota Corolla
Ας περάσουμε όμως στο highlight της ανανεωμένης Corolla, που δεν είναι άλλο από το αναβαθμισμένο υβριδικό της σύστημα. Η μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και ο ηλεκτροκινητήρας (95 ίππων) σε συνδυασμό με τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 4,08 Ah) είναι ισχυρότερη, αλλά μικρότερη και ελαφρύτερη (μείωση βάρους έως 18 κιλά, ανάλογα με το σύστημα κίνησης).
O θερμικός ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.8 λίτρων παράγει 18 επιπλέον ίππους (98 ίππων), ενώ η συνδυαστική ισχύς βρίσκεται στους 140 ίππους. Ειδική μνεία αξίζει στο αυτόματο κιβώτιο e-CVT, καθώς έχει καταφέρει να μειώσει σε σημαντικό βαθμό το παραγόμενο βουητό του (συμβάλει και η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας), το οποίο γίνεται αισθητό, κυρίως σε εντονότερα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Όταν μιλάμε όμως για υβριδική τεχνολογία της Toyota οι επιδόσεις δεν είναι το βασικό ζητούμενο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα), αλλά η μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Ακόμα και χωρίς ιδιαίτερα οικονομικό στυλ οδήγησης καταγράψαμε μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,7 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ.-Euro 6), η οποία μπορεί σίγουρα να πέσει και πιο χαμηλά.
Οδηγώντας
Η υβριδική Corolla εκκινεί πάντα ηλεκτρικά και συνεχίζει έτσι, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες, κυρίως με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, ενώ η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα πραγματοποιείται εξαιρετικά ομαλά. Σιγά-σιγά εξοικειώνεσαι με ένα πιο χαλαρό στυλ οδήγησης, ώστε να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα οφέλη του υβριδικού συστήματος ενώ επιδιώκεις να εμφανίζεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων η πράσινη ένδειξη “ΕV” που υποδηλώνει ότι η Corolla κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport (διατίθεται επίσης το Eco και Normal), η απόκριση στο γκάζι είναι σαφώς αμεσότερη, ενώ μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει το κουμπί με την ένδειξη “EV mode”, για χειροκίνητη επιλογή χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, για μικρές αποστάσεις, με χαμηλή ταχύτητα και αν το επιτρέπει βέβαια το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Η ανάρτηση (MακΦέρσον μπροστά/πολλαπλών συνδέσμων πίσω), το δυνατό χαρτί της Corolla, διατηρεί ψηλά τον πήχη της άνεσης, το τιμόνι είναι ελαφρύ, γρήγορο και άμεσο, αλλά θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια, ενώ τα φρένα, παρά την ανάκτηση ενέργειας, δεν έχουν ενοχλητικά προοδευτική λειτουργία. Η πλατφόρμα TNGA έχει καταφέρει να προσδώσει στην Corolla έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ενώ παραμένει προβλέψιμη και με ουδέτερες αντιδράσεις, σε πιο «έντονες» καταστάσεις.
Συμπέρασμα
Η Τoyota ακόνισε περισσότερο το πιο αιχμηρό «δόρυ» της Corolla, το οποίο αναμφισβήτητά είναι το υβριδικό της σύστημα, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποίησε στοχευμένες επεμβάσεις σε αισθητικό και εξοπλιστικό επίπεδο. H αρχική τιμή της υβριδικής hatchback Corolla, στην εξοπλιστική έκδοση Active Plus, διαμορφώνεται στα 28.470 ευρώ.