Άριστα με τόνο έλαβε το νέο Toyota C-HR στις όλο και πιο αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης που το υπέβαλε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP.
Το ιαπωνικό SUV κατάφερε να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση των 5 αστερίων, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία που είχε σημειώσει η πρώτη του γενιά, η οποία είχε αξιολογηθεί από τον EuroNCAP το 2017.
Toyota C-HR: Μετωπική και πλευρική πρόσκρουση
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του C-HR παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των μπροστινών επιβατών. Σημειώνεται όμως ότι ο θώρακας του οδηγού είχε οριακή προστασία, ωστόσο όλες οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές στα σώματα προστατεύτηκαν καλά.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το C-HR, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο το άλλο όχημα. Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας οριακή ήταν η προστασία για το θώρακα του οδηγού και του πίσω επιβάτη, η κοιλία του οποίου γλίστρησε κάτω από τη ζώνη ασφαλείας (φαινόμενο βύθισης) με αποτέλεσμα η προστασία στη συγκεκριμένη περιοχή να χαρακτηριστεί κακή.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, το C-HR τα κατάφερε πολύ καλά. Η συγκράτηση εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, κατά τη διάρκεια της πλευρικής πρόσκρουσης, αξιολογήθηκε ως επαρκής.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το C-HR εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο κάθισμα του οδηγού, ώστε να μην έρχονται σε επαφή τα σώματά των μπροστινών επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια σύγκρουση.
Toyota C-HR: Ασφάλεια για τα παιδιά
Οι ανήλικοι επιβάτες του C-HR είχαν καλή προστασία στις μετωπικές και στις πλευρικές προσκρούσεις. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός, ενώ υπάρχει εμφανής σχετική ένδειξη που ενημερώνει για την κατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος. Παράλληλα το C-HR διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών στην πίσω σειρά καθισμάτων που ενημερώνει τον οδηγό ότι πρέπει να φροντίσει για την αποβίβασή τους.
Toyota C-HR: Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού είχε καλή ή επαρκή προστασία στο καπό του C-HR, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου καταγράφηκε καλή προστασία στη λεκάνη, στους μηρούς, στα γόνατα και στις κνήμες του πεζού. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του C-HR είχε επαρκή απόδοση για τους πεζούς, και καλή απέναντι σε άλλα οχήματα, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές.
Toyota C-HR: Συστήματα ασφαλείας
Η λίστα με τα στάνταρ βοηθητικά συστήματα ασφαλείας του C-HR περιλαμβάνει υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα, παρακολούθηση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμό ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής και eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης.
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητοι πέσει στο νερό εάν οι πόρτες είναι κλειδωμένες, θα μπορούσαν να ανοίξουν μέσα σε δύο λεπτά από την απώλεια ρεύματος και τα ηλεκτρικά παράθυρα θα παρέμεναν λειτουργικά για επαρκή χρόνο, ώστε να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Toyota C-HR και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 85%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 86%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 79%