Όπως ήδη έχουμε γράψει, η Toyota έκανε επίπονες δοκιμές στη Νότιο Ισπανία για να προετοιμαστεί, όσο το δυνατόν καλύτερα για τον επερχόμενο αγώνα στο Μεξικό.
Όλων τα μάτια έπεσαν σε “αλλαγές” στο εμπρός μέρος του Yaris και αναρωτήθηκαν, αν αυτό θα είναι το νέο …σχήμα του, για τα χωμάτινα ράλι. Το θέμα, ωστόσο, είναι πολύ πιο απλό και δεν έχει σχέση με κάποια αλλαγή στο Yaris.
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Toμ Φάουλερ, είπε τι ακριβώς συνέβη με το διαφορετικό εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
«Στην Ισπανία η θερμοκρασία αυτή την εποχή είναι οκτώ βαθμοί. Στο Μεξικό όμως, θα είναι 30 βαθμοί. Είναι ένας τρόπος να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο ζεστό. Μαζί με κάποιους άλλους περιορισμούς στον κινητήρα, καλύπτουμε ένα σωρό εισαγωγές αέρα και κάνουμε το αυτοκίνητο να “νοιώθει” ότι βρίσκεται σε βουνό στο Μεξικό. Μου φάνηκε, ότι κάποια ΜΜΕ μιλούσαν, για μια νέα μπροστινή “αεροκατασκευή”. Με έκαναν να χαμογελάσω.»
Η απαγόρευση δοκιμών εκτός Ευρώπης σημαίνει, ότι οι ομάδες αναγκάζονται να γίνουν δημιουργικές. Η ζέστη, στο Μεξικό, σε συνδυασμό με το υψηλότερο υψόμετρο της εποχής, περιπλέκει τις δοκιμές. Δεν υπάρχει έλλειψη χωμάτινων διαδρομών με μεγάλο υψόμετρο στην Ευρώπη, αλλά αυτή την εποχή του χρόνου η θερμοκρασία, σε καλές καιρικές συνθήκες, είναι συνήθως στους 8 περίπου βαθμούς.
«Είναι πάντα πολύ δύσκολο να βρεις κάτι αρκετά ζεστό, αυτή την εποχή του χρόνου, και ο δρόμος να είναι επίσης κατάλληλος. Είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ της κατάστασης του δρόμου, της θερμοκρασίας και της πίεσης του περιβάλλοντος. Δεν μπορείς να έχεις το υψόμετρο, τη θερμοκρασία και την κατάσταση του δρόμου, που θέλεις ταυτόχρονα, και να είσαι και στην Ευρώπη», είπε Φάουλερ.
«Βασικά παίρνεις ό,τι μπορείς να πάρεις. Σε αυτήν την περίπτωση, επικεντρωθήκαμε περισσότερο στον ίδιο τον δρόμο και ασχοληθήκαμε με τις καιρικές συνθήκες που θα αντιμετωπίσουμε. Με το κλείσιμο [στις εισαγωγές αέρα] και άλλα αντίμετρα μπορούμε να κάνουμε το αυτοκίνητο να πιστέψει, ότι είναι κάπου αλλού. Και ο δρόμος στη δοκιμή ήταν αρκετά εντάξει. Προφανώς δουλέψαμε και στον κινητήρα – το αυτοκίνητο αποσυντονίστηκε τεχνητά για να προσεγγίσει τα 2700 μέτρα ύψος, που θα έχουμε στα βουνά του Μεξικού. Στο Ράλι Μεξικό θα οδηγήσουν στα 2000 έως 2700 μέτρα, οπότε δώσαμε στους οδηγούς κάτι ενδιάμεσο για να δουν την απόδοση, που θα έχουν».